Polovina řidičů své dodávky přetěžuje
Divize Volkswagen Užitkové vozy provedla průzkum mezi řidiči dodávek. Výsledky mimo jiné ukázaly, že téměř 50% dodávek překračuje maximální povolenou hmotnost, v některých případech navíc poměrně výrazně.
Správci vozových parků ani samotní řidiči nesledují zatížení svých vozidel, 53% zaměstnanců navíc neví, jaká je maximální nosnost jejich vozidel.
Přetěžování vozidel se ale může odrazit v nečekaných výdajích za údržbu či opravy, zejména v dlouhodobém horizontu. Přetížený automobil nejen že nemá dostatečný výkon a v některých situacích se stává brzdou provozu, mnohem vyšší riziko však přináší prodloužení brzdné dráhy, zhoršené manévrovací schopnosti, nebo riziko převrácení.
Přetížené vozy mnohem více opotřebovávají. Kratší životnost mají podvozkové díly, jako jsou tlumiče pérování a prvky zavěšení kol – ramena náprav, táhla stabilizátorů, různé silentbloky, uložení a klouby. Stačí projet nějakou výraznější nerovnost a výjimkou nejsou proražené pneumatiky, poškozené ráfky apod.
Dalším rizikem je otázka pojištění. Automobil překračující maximální dovolenou hmotnost je vlastně nezpůsobilý k provozu po silnicích, a pokud se taká dodávka připlete do dopravní nehody, pojišťovny mohou odmítnout plnění škodní události. Nemluvě o ostatních sankcích a pokutách, které z jízdy s takovýmto vozidlem vyplývají.
Průzkum společnosti Volkswagen také ukázal, že 73% řidičů dodávek si následky jízdy s překročenou maximální hmotností vůbec nepřipouští.
Trevor Hodgson-Philips, vedoucí servisu a dílů u divize Volkswagen Užitkové vozy, situaci komentuje: „Je důležité, aby si podniky zvolily tu správnou dodávku odpovídající jejich potřebám, aby se zabránilo jejich zbytečnému přetěžování.“