Volkswagen T6 – v prodeji po prázdninách
Šestou generaci si už v provedeních Transporter i Multivan můžete objednávat. Fyzicky do showroomů pak dorazí začátkem září. My jsme se s touto novinkou už nyní svezli v okolí Stockholmu. Nabídka motorů zahrnuje celkem šest jednotek – čtyři nové čtyřválce TDI a dva motory TSI.
Předně je třeba říci, že šestá generace technicky vychází z předchůdce, nejde tedy o zcela nový model, i když novinek je spousta. Vzhled netřeba příliš komentovat, změnil se samozřejmě tvar přední i zadní části vozu, zásadní tvary ale zůstaly zachovány. V interiéru je nejnápadnějším rozdílem jinak tvarovaná středová konzola. Ta má v užitkových verzích štíhlejší tvar. Ve variantách pro přepravu osob jsou do širší středové konzoly integrovány dva držáky nápojů, případně za příplatek i přihrádka pro multimediální přístroje včetně rozhraní pro mobilní telefon, nebo přihrádka pro lahve, která může být chlazená napojením na klimatizaci.
Jak již bylo řečeno, nabídka motorů zahrnuje celkem šest jednotek – čtyři nové čtyřválce TDI a dva motory TSI. V závislosti na výkonu jsou jednotky kombinovány s pětistupňovou či šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo se sedmistupňovou převodovkou DSG. V nabídce jsou i varianty s pohonem všech kol 4MOTION.
Na trhy s emisní normou EURO 6 bude modelová řada T uvedena s novou generací dvoulitrových motorů TDI s výkony naladěnými na 62 kW, 75 kW, 110 kW a 150 kW. Zážehovou alternativou je motor se zdvihovým objemem 2,0 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 110 kW nebo 150 kW.
Multivan – o krok blíž k osobním vozům
Na prezentaci modelu T6 jsme se svezli dvěma Multivany. Začali jsme jednou z nejluxusnějších verzí v nabídce, což byl Multivan 2.0 TDI s výkonem 110kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG v nejvyšší výbavě Generation SIX. Tahle kombinace je nyní k objednání za akční cenu 1 438 294 Kč bez DPH a poznáte ji hlavně podle dvoubarevného laku karoserie, nebo osmnáctipalcových kol. Auto používá již zmíněnou převodovku DSG z předchozí generace. K její funkci nemáme výhrady, převody mění lehce bez většího zaváhání. Stopadesátikoňový dvoulitr má síly na rozdávání, však si také musí často poradit s plně zatíženým autem. Právě Multivan v této konfiguraci je ideálním společníkem na dlouhé přesuny více osob. Zaujala mne integrace příplatkového adaptivního podvozku DCC, který umí dle zvoleného režimu (Comfort, Normal, Sport) reagovat pomocí stavitelných tlumičů na zadní nápravě. Systém by tedy měl pomoci zajistit stejné jízdní vlastnosti při různém stupni zatížení vozu. Na poměrně krátkém dálničním úseku nebyla možnost nový systém plně vyzkoušet, ale věřím, že při plném zatížení zvládne být dobrým pomocníkem. Námi testovaný model ve výbavě Generation SIX byl vybaven dvěma bočními posuvnými dveřmi, avšak vstupní verze Multivan Trendline má jen jedny. Pro Comfortline jsou druhé posuvné dveře dodávány na přání.
Měli jsme také možnost se krátce svést v Multivanu 2.0 TSI s manuální šestistupňovou převodovkou ve výbavě Trendline. Cena této verze je aktuálně 1 065 651 Kč bez DPH. Za zmínku stojí fakt, že benzínová motorizace se v českém ceníku objevila, avšak na rozdíl od vznětových motorizací bez akčních pobídek. Pravděpodobně to vypovídá i o předpokládaném malém objemu prodejů benzínových verzí. A to je velká škoda, protože motor je to velmi příjemný. Svým sympatickým projevem mne opravdu překvapil, i když spotřeba bude samozřejmě vyšší, než v případě dieselového motoru.
Transporter – firmy mají z čeho vybírat
Firemní zákazníky budou jistě kromě palet motorizací nejvíce zajímat varianty nákladového prostoru. Ten má v Transporteru šeté generace v základní verzi ložnou plochu 4,3 m2 a objem 5,8 m3, který vzroste ve verzi se středně vysokou střechou (výška + 27,6 cm) na 6,7 m3. Skříňová verze je na přání k dispozici s rozvorem prodlouženým o 40 centimetrů. Tato varianta se vyznačuje celkovou délkou 5,29 metru a ložnou plochou 5,0 m2. Z toho plyne objem nákladového prostoru 6,7 m3 ve verzi s normální střechou, resp. 7,8 m3 se středně vysokou střechou. Varianta s vysokou střechou je v nabídce výhradně s dlouhým rozvorem a má objem nákladového prostoru 9,3 m3. Za příplatek se dodávají vyšší posuvné dveře, zatímco zadní křídlové dveře sahají sériově až ke střeše.
Vyzkoušeli jsme dodávkový Transporter SWB s nejslabším motorem 2.0 TDI o výkonu 75 kW a 5 stupňovým manuálem. Při pohledu do ceníku zjišťujeme, že tohle auto je možno objednávat za akční cenu 482 323 Kč bez DPH. Jde tak o nejlevnější Transporter, který si v současnosti můžete objednat. Testovaný vůz byl naložen na 50 % maximální hmotnosti, což jsme si mohli ověřit odsunutím posuvných dveří na pravé straně auta. Ty jsou dodávané sériově a umožňují pohodlný přístup k nákladu v přední části nákladového prostoru. Nový Transporter může být na přání objednán také s druhými posuvnými dveřmi na levé straně vozidla. Na výběr jsou stěny mezi kabinou a nákladovým prostorem s oknem nebo bez okna, i verze s poloviční výškou a polstrovanou lištou i bez ní. A jak se nám tedy jezdilo s nejslabší verzí v základní výbavě? Osobně mne motor velmi překvapil svou vitalitou už od nízkých otáček. Však je také maximální kroutící moment motoru 250 Nm k dispozici mezi 1500-2750 ot./min. A když si k tomu připočítáme relativně krátké převody, je třeba sladění motoru a převodovky pochválit. Na zhruba desetikilometrové testovací trase jsme měli průměrnou spotřebu 7,5 litru na 100 km.
Volkswagen T6 lze již nyní objednávat, do prodeje se dostane začátkem září 2015.
{gallery}stories/automobil_ve_firme/VW_Transporter{/gallery}