Firemní vozy s asistenčními systémy mají vyšší zůstatkovou hodnotu
Podle společnosti EurotaxGlass´sse může vyplatit při nákupu vozů do firemní flotily připlatit za technologie, jako jsou například systémy pro varování při opuštění jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat. Při následném prodeji totiž mají lépe vybavená auta vyšší zůstatkovou hodnotu.
Euro Tax Glass předpovídá, že různé aktivní bezpečnostní systémy jsou stále více atraktivní pro zákazníky kupující ojeté automobily, obzvláště potom, když se jedná o vůz vyšší třídy. Zájemce o takový vůz totiž očekává, že se mu dostane náležitého komfortu v podobě plné výbavy – tedy například koženého interiéru, satelitní navigace, Bluetooth, multifunkčního volantu a tak dále.
Gerhard Steiger, předseda představenstva divize Bosch Chassis Systems Control řekl: „Asistenční systémy mohou výrazně snížit stres za volantem a zvýšit bezpečnost reakcí řidiče v kritických situacích. Tyto systémy jsou ale většinou za příplatek, a proto chybí především ve firemních vozech. Cestou, jak přispět k jejich masovějšímu rozšíření mezi řidiče, může být i povinnost pro výrobce vybavovat těmito systémy své modely standardně. Jsme přesvědčeni, že aktivní bezpečnostní systémy, které se v průběhu posledních několika let stále více prosazují, se k seznamu výbavy, kterou zájemci o koupi ojetiny očekávají, brzy připojí. „
A právě nutnost připlácet za asistenční systémy je hlavním důvodem, proč je v ceníku zaškrtne jen malá část fleet manažerů. Přestože znají výhody, které jim a firemním zaměstnancům mohou přinést různé systémy na podporu řízení , při nákupu nových vozů ale téměř vždy šáhnou po levnější verzi, která není podobnými systémy vybavena.
Podle odborníků může za 90 % nehod chyba lidského faktoru (nejčastěji kvůli nerozeznání nebo špatnému vyhodnocení rizikové situace) a právě nové bezpečnostní technologie, jako například adaptivní tempomat, systém sledování mrtvého úhlu či systém hlídající neúmyslné vyjetí z jízdního pruhu, mohou pomoci ke snížení počtu dopravních nehod.