TEST: Renault Twingo 1.0 SCe – Povedená stylovka

Třetí generace Twinga je v mnohém revoluční. Její koncepce se liší jak od předchůdce, tak i od ostatních modelů Renaultu. Základem zcela nové koncepce malého městského vozu je kombinace motoru vzadu a pohonu zadní nápravy.

Novinka byla vyvinuta ve spolupráci se Smartem forfour od Mercedesu a společně se rovněž vyrábějí ve Slovinsku. Základem zcela nové koncepce malého městského vozu je kombinace motoru vzadu a pohonu zadní nápravy.
První, co většinu lidí při prvním pohledu napadne, je podoba s  Fiatem 500. Nejsem ten, kdo by měl určovat, kudy vede hranice mezi inspirací a kopírováním a na které straně se nachází twingo, v každém případě auto působí mile a sympaticky, a o to nejspíš tvůrcům šlo. Na rozdíl od Fiatu 500 nebo předchozích generací twinga má novinka pět dveří, i když na první pohled působí jako třídveřová (zadní kliky jsou skryty v rámu).
Renault TwingoI úvodní dojem po usednutí je dobrý. Interiér je veselý, barevný…. zkrátka stylový. Na tak malé auto se sedí poměrně vysoko, takže řidič má dobrý přehled o dění před autem. Výhled dozadu už ale tak dobrý není. Palubní deska je hezká na pohled, a potěší i neobvyklými detaily jako třeba, že před spolujezdcem je místo klasické schránky látková taštička na  dokumenty. Další chytré detaily se najdou různě po kabině, například pod zadními sedadly je prostor pro lékárničku a trojúhelník.
Výrobce se chlubí, že díky zcela rovné podlaze lze po sklopení zadních sedadel a sedadla spolujezdce převážet předměty až 2,31 metru dlouhé. To je pravda, na městské auto jde o unikát, je ale třeba zároveň říct, že při obsazení čtyřmi lidmi máte k dispozici zavazadlový prostor o velikosti pouze 188 litrů.
Příjemně překvapily a potěšily jízdní vlastnosti. Twingo není uskákané a dobře se řídí, a to i díky téměř ideálnímu rozložení hmotnosti 45 % na přední a 55 % na zadní nápravě. Je to ale typické auto do města – při vyšších dálničních rychlostech je totiž hodně citlivé na boční vítr a stoupá také aerodynamický hluk. Ale v městské džungli řidič naopak ocení naprosto skvělý poloměr otáčení 4,30 metru.
K pohonu jsou určeny dva zážehové tříválcové motory, přičemž silnější je díky přeplňování ten méně objemný – 0,9 TCe (66 kW), kdežto testovaný litrový má jen 52 kW. Ale výkon je to do města naprosto dostačující. V konečném účtování dokáže twingo potěšit cenou. Základní je o hezkých pár desítek tisíc níž než zmiňovaný Fiat 500.

Technické údaje: Renault Twingo 1.0 SCe
Cena od:     177 603 Kč (bez DPH)

MOTOR 
Charakteristika:     benzinový tříválec
Maximální výkon:     52 kW/6000 ot./min.
Maximální točivý moment:     91 Nm/2850 ot./min.

DYNAMIKA A SPOTŘEBA   
Maximální rychlost:     151 km/h
Spotřeba (město/mimo/kombi):     5,6/3,9/4,5 l/100 km
Emise CO2:     105 g/km

ROZMĚRY
Délka/šířka/výška:     3595/1646/1554 mm
Rozvor:     2494 mm
Objem zavazadlového prostoru:     188 l
Pohotovostní hmotnost:     939 kg

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Renault_Twingo_2015{/gallery}