Nový Superb odtajněn
V úterý večer zažila v pražském Fóru Karlín světovou premiéru nová generace Škody Superb. Třetí generace vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky se začne prodávat letos v červnu. Přinášíme kompletní fotogalerii i veškeré zbývající technické detaily.
Třetí generace modelu Superb je nejen u nás velmi očekávanou novinkou, a tak byla její premiéře ze strany Škody Auto věnována nemalá péče. Svoji premiéru si odbyla v pražském Fóru Karlín před zraky více než sedmi stovek novinářů a hostů z celého světa. Třetí generace zaujme svými tvary s celou řadou ostrých hran a sportovní linií.
Nový superb využívá osvědčené platformy MQB a znovu nabídne více prostoru. Rozvor vzrostl o 80 mm na nynějších 2841 mm, na délku měří 4861 mm, je široký 1864 mm a vysoký 1468 mm. Zavazadlový prostor nyní nabídne 625 litrů, což je o 30 litrů více než u druhé generace. A znovu je potřeba počítat i nadstandardním prostorem na zadních sedadlech, který je symbolem modelu Superb. Počítat lze ale i se škrabkou na zamrzlá skla pod víčkem nádrže, nebo na tentokrát rovnou dvojici deštníků ukrytou ve dveřích vozu. Příjemným pomocníkem bude elektrické otevírání pátých dveří doplněné o možnost otevřít kufr pohybem nohy pod nárazníkem.
Chytré auto
Nová generace Škody Superb se ale dočká i celé plejády nejmodernějších asistenčních a bezpečnostních systémů. Poprvé se ve voze značky Škoda objevuje adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC), který nabídne sportovní či komfortní režim odpružení. Klasickou manuální ruční brzdu u superbu nahrazuje standardně dodávaná elektrická parkovací brzda. Novinkou je i třízónová klimatizace a poprvé se u škody se objevuje též zadní parkovací kamera. Kromě bezpečnostních asistentů z octavie má superb jako první škodovka systém Blind Spot Detect pro sledování mrtvého úhlu, systém pro jízdu v kolonách a Emergency Assist, který zcela zastaví vozidlo v případě kolapsu řidiče. K dispozici je i asistent automatického parkování nebo funkce pro bezpečné vyjíždění z příčného parkovacího místa, dále multikolizní brzda, systém pro hlídání jízdního pruhu i asistent, který řídí popojíždění vozu v zácpě. Další systémy hlídají únavu řidiče nebo rozpoznávají dopravní značky. Na přání je možné superb vybavit i adaptivním tempomatem.
Osm motorizací
Nabídka motorů zahrnuje pět benzínových a tři dieselové agregáty plnící emisní normu Euro 6. Čtveřice motorů 1,4 TSI/110 kW, 2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110 kW a 2,0 TDI/140 kW je navíc v nabídce i s pohonem všech kol s využitím spojky Haldex páté generace. S výjimkou základní benzinové motorizace je pro všechny agregáty k dispozici dvouspojková automatická převodovka DSG. Automobilka se chlubí i tím, že spotřeba superbu klesla v porovnání s druhou generaci až o 30 %. Diesel 1,6 TDI má mít spotřebu 3,9 litru nafty na 100 km a ve verzi GreenLine, která dorazí koncem roku, pak 3,7 litru.
Nová generace Škody Superb se začne prodávat na konci prvního pololetí včetně vrcholné verze Laurin&Klement, u verze kombi se dá očekávat premiéra na zářijovém frankfurtském autosalonu a jeho následný vstup na český trh ještě na podzim tohoto roku.
{gallery}stories/automobil_ve_firme/Skoda_SuperbIII{/gallery}