7 z 10 řidičů je proti používání mobilu za volantem
Podle aktuálního výzkumu společnosti Warrantywise, provedeného mezi firemními a běžnými řidiči, je největším prohřeškem za volantem používání mobilního telefonu. Mnozí motoristé toto chování odsuzují stejně, jako jízdu pod vlivem alkoholu.
Jako adekvátní trest za toto nezodpovědné chování mnoho motoristů navrhne odebrání řidičského průkazu, někteří k tomu přidají i podmínku, aby ho takto proviněný řidič už nikdy nemohl získat.
Pokud řidič v průběhu jízdy pracuje s telefonem, je jeho rychlost sešlápnutí brzdového pedálu v situacích, kdy musí brzdit k odvrácení srážky, téměř o 10 % pomalejší. Většina řidičů v průběhu telefonování rovněž přestává sledovat provoz ve zpětných zrcátkách. To je velmi nebezpečné zejména při jízdě na dálnici, při objíždění překážek nebo při odbočování vlevo. Pokud je pozornost řidiče rozdělena na řízení a konverzaci, dochází k častějšímu nedodržování bezpečného odstupu. Po vynuceném zpomalení vlivem provozu telefonující řidiči pomaleji dosahují původní rychlosti a je větší pravděpodobnost, že způsobí dopravní nehodu.
Hned za používáním mobilního telefonu řidičům nejvíce vadí špatný stav našich silnic. Každoročně si stovky řidičů při projetí nějakého výmolu poškodí vůz tak, že nemohou pokračovat v další jízdě.
Nejčastěji se jedná o proražené pneumatiky, poškozené ráfky apod. Automobily jsou na našich silnicích namáhány více než by musely, což se také projeví nižší životností zejména podvozkových dílů. Jejich předčasná výměna představuje zbytečné výdaje pro každého motoristu, tím spíše pro společnosti s početnými firemními flotilami, které mají několik desítek až stovek vozů.
Jízda po nekvalitních komunikacích má negativní vliv zejména na životnost tlumičů pérování a prvků zavěšení kol – ramena náprav, táhla stabilizátorů, různé silentbloky, uložení a klouby. Pokud si vezmeme například Škodu Octavia druhé generace, jedno spodní příčné rameno přední nápravy stojí v druhovýrobě přes 4,5 tis. Kč. Přední tlumič vyjde na 3 tisíce a táhlo stabilizátoru, které na našich nekvalitních cestách vydrží v průměru 30-50 tis. km, stojí cca 500 korun (opět díly z druhovýroby).
Na třetím místě mezi faktory, které nejvíce obtěžují řidiče, se umístilo nebezpečné chování ostatních motoristů, konkrétně agresivní jízda, nesprávné předjíždění (včetně předjíždění zprava) a nedodržování bezpečné vzdálenosti.