Ducato po šesté
Fiat v Evropě, to jsou momentálně především užitkové vozy. Na trhu si drží druhé místo s podílem přes 11 procent. Udržet tuto pozici se bude snažit nový model Ducato, který právě vstupuje na český trh.
Šestá generace je stejně jako ta předchozí sourozencem francouzské dvojice Citroën Jumper a Peugeot Boxer. Ducato má v rámci celé Evropy tržní podíl ve svém segmentu dokonce 19 procent a oba sourozence v prodejích poráží. Úspěšnější je jen Ford Transit. Zajímavé je, že se prodává už na 80 trzích světa včetně Austrálie nebo Severní Ameriky (zde pod značkou RAM Promaster).
Technika a výbava je v zásadě stejná u Ducata, Jumperu a Boxeru. Italský model má odlišnou masku chladiče. Světla, nárazník i kryt chladiče je možné individuálně kombinovat. Například světla mohou být čirá nebo zatmavená, s žárovkami DRL nebo LED, nárazník černý nebo v barvě karoserie atd.
Uživatele předchozích generací potěší, že dole uprostřed palubní desky už je klasický držák na nápoje. Další novinkou je potom multifunkční držák uprostřed přístrojového panelu, který je vhodný pro tablety, chytré telefony i jako konvenční držák papírů.
Z konstrukčního hlediska jsou hlavními kroky vpřed zejména vyztužení šasi a mechaniky zavírání pátých dveří, zvýšení výkonu brzd a lepší těsnění na přední nápravě. Výrobce slibuje i delší životnost spojky.
Ducato dokáže zatopit konkurenci i v přepravní kapacitě. Například ve srovnání s modely od Renaultu, Ford a Mercedesu (v provedení L2H2) nabízí při nejkratší celkové délce (5 413 mm) nejdelší rozměr nákladového prostoru (3120 mm). Největší je rovněž i jeho objem (11,5 m3).
Základní pohonnou jednotkou je motor 2.0 MultiJet o výkonu 115 k a točivém omentu 280 Nm (5stupňová převodovka). Další pohonnou jednotkou řady Ducato je motor 2.3 MultiJet o výkonu 130 nebo 150 koní. Vrcholem je agregát 3.0 MultiJet o výkonu 180 k a točivém momentu 400 Nm. Ta bude k dispozici i ve verzi na CNG. U všech došlo ke snížení spotřeby, v případě motorů 2.3 MultiJet dokonce na úroveň 6,4 l/100 km.