Řada flotil šetří na pneumatikách pro své vozy
Při nákupu pneumatik láká správce firemních vozových parků zejména nižší cena u levnějších výrobců. V řadě případů ale může být v konečném zúčtování koupě prémiových pneumatik výhodnější.
Zde je přehled toho nejdůležitějšího, co mohou prémiové pneumatiky nabídnout:
Kratší brzdná dráha
Sice to může správcům firemních autoparků připadat jako plýtvání financemi, ale pneumatiky by měly být vyměněny nejpozději tehdy, když hloubka dezénu klesne pod 3 mm. Pod touto hranicí se začínají prudce zhoršovat jejich vlastnosti, zvláště za mokra. Pro srovnání: pneumatika s hloubkou vzorku 3 mm potřebuje zhruba o dvě délky vozu delší dráhu k zastavení ve srovnání s pneumatikou s 8 mm vzorku. V případě pouhých 1.6 mm je potom brzdná dráha delší až o 4 délky vozu. A právě tato vzdálenost může někdy představovat rozdíl mezi bezpečným zastavením nebo vypisováním záznamů o dopravní nehodě.
Ekonomičtější provoz
Jak už bylo uvedeno v předchozím bodě, čím více je pneumatika opotřebovaná, tím více se zvyšuje i riziko dopravní nehody. Ta potom nestojí firmu jen náklady na odstranění jejích následků, ale také to znamená, že osoba, která vůz používá, nečinně sedí a přitom dostává zaplaceno stejně, jako při plném pracovním výkonu. Další peníze stojí také zajištění náhradního automobilu.
Prémiové pneumatiky nabízejí také nižší valivý odpor, což pomáhá snížit spotřebu paliva. Zároveň mají také vyšší kilometrický výkon.
Bezpečnostní přínos
S prémiovými pneumatikami má řidič nad vozem mnohem větší kontrolu v nouzové situaci. V případě, že levnější nebo již opotřebená pneumatika bude náchylnější ke ztrátě trakce na mokru nebo v krizových situacích, nabídne prémiová pneumatika lepší přilnavost a řidiči tak umožní bezpečně objet překážku, nebo včas zastavit.
Koupě levnější pneumatiky se může zdát jako úsporné opatření v krátkodobém horizontu. Následně však může být tato úspora vykoupena vyšší spotřebou paliva, nebo ještě hůře – dopravní nehodou, které by kvalitnější pneumatiky mohly zabránit.
Do prémiové třídy patří pneumatiky nejvyšší kvality s velmi vysokým výkonem a vyladěnými vlastnostmi. Na prémiové pneumatiky jsou kladené velmi vysoké spotřebitelské a výrobní nároky. Jsou určeny především na vozy vyšších tříd. Mezi výrobce prémiových pneumatik se řadí Continetal, Bridgestone, Dunlop, Goodyear, Michelin, Nokian a Pirelli. Cenový rozdíl oproti klasickým pneumatikám například v rozměru 195/65/R15 je od 300 do 1000 korun za kus.