Řidiči často jezdí s vážně poškozeným vozy
Podle aktuálního průzkumu společnosti Kwik Fit jezdí téměř polovina firemních řidičů s poškozenými auty.
Nejčastěji se jedná o lehká poškození na karoserii, která nijak neomezuji funkčnost a bezpečnost vozu, jako jsou například prasklé nárazníky, poškrábané či promáčklé části karoserie nebo závady osvětlení.
Opravu těchto drobných poškození řada fleetových manažerů odkládá co nejdéle, aby ušetřili na provozních nákladech. Společnost Kwik Fit ale zachytila i několik vozů, které byly v žalostném technickém stavu – měly prasklé čelní sklo, sjeté pneumatiky nebo nesprávně fungující brzdy.
Odborníci proto nabádají, aby se správci firemních vozových parků více zajímali jak o stav firemních vozů, tak i o způsob, jakým s nimi zaměstnanci zacházejí. Ten má obrovský dopad na spotřebu pohonných hmot, emise, bezpečnost a náklady na provoz i životnost automobilu. Řidičský styl může urychlit, nebo naopak oddálit opotřebení vozu a proces vedoucí ke zvýšení plánované a neplánované údržby.
Horší technický stav vozidla se také může negativně projevit na vícenákladech kalkulovaných leasingovou společností po ukončení operativního leasingu.
Firemní řidiči často zanedbávají i základní údržbu vozu, do které se řadí například kontrola motorového oleje. 96 % z nich se nezajímá, jakou specifikaci motorového oleje výrobce vozu předepisuje, a spoléhá na doporučení mechanika. Ještě více alarmující je ale fakt, že 65% respondentů neví, jaká viskózní třída je pro jeho automobil doporučená.
Téměř pětina z tisíce dotázaných firemních řidičů také přiznává, že hladinu motorového oleje ve svém svěřeném automobilu kontroluje až poté, co se jim na palubní desce rozsvítí varovná kontrolka. Tím ale riskují vážné poškození motoru, jelikož už dlouho předtím, než se rozsvítí kontrolka mazání, může být tlak oleje nízký a velmi namáhané součásti motoru tak nejsou dostatečně mazány.
Dvě třetiny respondentů (60,2%) přiznaly, že olej ve svých vozech mění nejvýše jednou ročně bez ohledu na ujeté kilometry, a téměř jeden z deseti oslovených (8,6%) motorový olej neměnil už více než dva roky.