Při odstraňování námrazy buďte obezřetní, radí odborníci firemním řidičům
Množí se případy, kdy zloději vykradli či odcizili firemní automobil v době, kdy z něj zaměstnanci odstraňovali námrazu.
Na tento trend upozornila společnost GEM Motoring Assist. Ta důrazně varuje řidiče, aby svá auta nenechávali bez dozoru s nastartovaným motorem, zatímco odstraňují námrazu například z oken či zrcátek.
Právě to totiž mnoho motoristů dělá – v mrazivá rána přijdou k vozu, nastartují motor a sami se jdou schovat do tepla, zatím co čekají, až se topení postará o rozpuštění námrazy na oknech a vyhřeje se kabina vozu.
Toto chování je však velmi rizikové, jelikož nezajištěný firemní vůz s nastartovaným motorem je velmi snadným cílem pro zloděje.
GEM Motoring Assist motoristům doporučuje, aby se od nezamčeného vozu nikam nevzdalovali. Než totiž seběhnete třeba několik poschodí panelového domu, zloděj už může být s vaším vozem pryč.
Zejména na odlehlejších místech zloději oportunisté často obchází parkoviště a prostě zkouší, zda-li náhodou majitel nezapomněl vůz zamknout. Výjimkou není ani to, že vás sledují a čekají na vhodnou příležitost.
I když je vidina usednutí do již vyhřátého vozu v mrazivém ránu lákavá, nemusí se vyplatit. Zloději jsou připraveni využít jakoukoliv příležitost a nezabezpečené vozidlo je pro ně snadný cíl,“ říká David Williams, generální ředitel společnosti GEM.
Zahřívat motor automobilu chodem na volnoběh je navíc velmi neekonomické. Nejen že se zejména dieselový motor chodem naprázdno ohřívá jen velmi pomalu, ale má také vyšší spotřebu paliva. Výzkum automobilky Ford ukázal, že za hodinu volnoběhu průměrný motor spálí množství paliva, které by stačilo zhruba na ujetí 25 km, u studeného motoru to může být i více. Proto se u vozů, které jezdí především v městském provozu, může vyplatit využívání systému Stop – Start. Jinak je vhodné, pokud víme, že budeme stát déle než minutu, motor raději vypnout. Na jeho následný start se spotřebuje méně paliva, což znamená i méně emisí.
Velmi dobrým řešením pro zimní měsíce je instalace nezávislého topení, které dokáže v předem nastavený čas vyhřát promrzlý automobil bez nutnosti startování motoru, dražší systémy ohřívají prostřednictvím chladící soustavy také blok motoru. Cena těchto zařízení začíná na 15 tis. Kč.