TEST: VW Golf Variant – Vyzyvatel
Volkswagen Golf je na trhu momentálně už v sedmé generaci, jeho prostornější kombi varianta je ovšem o dvě generace mladší. Nikdy na něj ale výrobce nekladl takový důraz jako nyní.
Golf, to byl vždy především pětidveřový hatchback. Kombi stálo tak trochu na okraji zájmu. V aktuální generaci to však, zdá se, bude jinak. O tom svědčí už to, že se kombík představil jen pár měsíců po hatchbacku – třeba v páté generaci byla pauza několik let. V mnoha testech zaznělo, že Octavia Combi bude mít problém. A je to pravda. Zatímco v krátkých variantách si oba koncernoví sourozenci nikdy příliš nekonkurovali, tak v případě kombíků je v boji o českou firemní klientelu čeká přímý střet. Octavia bude těžit z tradice a lépe využitelného zavazadlového prostoru, arzenálem golfu pak budou lepší jízdní vlastnosti a překvapivě také cena.
Nový Golf Variant je s délkou 4562 mm o 307 mm delší než hatchback. Až po zadní dveře se s ním vzhledově shoduje. Totožné designové prvky, jako jsou vodorovná světla, najdeme i vzadu. Nečekejte žádné extravagance, trochu strohý, ale díky tomu nadčasový vzhled je zkrátka typickým poznávacím znakem golfu.
V interiéru asi nebude nikdo, kdo někdy jezdil nějakým z aktuálních vozů VW, překvapen. Veškeré ovládání je logické a intuitivní, provedení precizní a řemeslně bezchybně odvedené. Standardem je pětipalcový černobílý dotykový displej (od vyšších výbav barevný). Vstup CD přehrávače se ale přestěhoval z palubní desky do přihrádky spolujezdce.
V porovnání s předchůdcem nabízí novinka o 100 litrů větší zavazadlový prostor, a to 605 litrů. To je jen o pět méně než u Octavie Combi. Počítá se do něj ale prostor pod dvojitou podlahou, které sice vytváří po sklopení zadních sedadel plochu bez schodu, ale reálně využitelných je tak o pár desítek litrů méně. Octavia to má přesně obráceně – vyrovnávací podlaha je za příplatek.
Přestože Octavia Combi jezdí velmi dobře, Golfu Variant, který má víceprvkovou zadní nápravu s motory už od 90 kW, se přece jen úplně rovnat nemůže. Nejde o žádný propastný rozdíl, ale v určitých hraničních situacích je rozdíl v technice znát.
Na začátku jsem zmiňoval, jak velkou roli bude hrát cena. Golf Variant sice stále patří mezi dražší auta ve své třídě, ale při srovnání základních ceníkových cen dospějeme k překvapivému zjištění, že je v mnoha konfiguracích včetně testované 2.0 TDI 110 kW levnější než octavia.
Technické údaje: Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 110 kW
Cena od: 447 851 Kč (bez DPH)
MOTOR
Charakteristika: naftový přeplňovaný čtyřválec
Maximální výkon: 110 kW/3500-4000 ot./min.
Maximální točivý moment: 320 Nm/1750-3000 ot./min.
DYNAMIKA A SPOTŘEBA
Maximální rychlost: 218 km/h
Spotřeba (město/mimo/kombi): 5,1/3,7/4,2 l/100 km
Emise CO2: 108 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška: 4657/1799/1481 mm
Rozvor: 2635 mm
Objem zavazadlového prostoru: 605 l
Pohotovostní hmotnost: 1436 kg
{gallery}stories/automobil_ve_firme/Volkswagen_Golf_Variant{/gallery}