Mladých ojetin je v na trhu nejméně za posledních 16 let
Nedávný průzkum společnosti G3 Remarketing ukázal, že v autobazarech je nyní nejméně zánovních ojetin starých 1 až 4 roky za poslední dobu.
Na povrch vyplynuly také další skutečnosti – doby operativních leasingů se stále zkracují, postupně opět stoupá obliba benzínových motorů, a stále více podniků nakupuje auta s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.
Průměrná doba leasingu se zkrátila ze 44 měsíců v roce 2010 na nynějších 37 měsíců. Klesá také průměrný roční nájezd firemních automobilů – z 67.900 km v roce 2010 na současných 56.088 kilometrů. Za poslední tři roky také vzrostla obliba vozů s benzínovým motorem o téměř 40%.
Vyšší obliba benzínových motorů se ale na trhu ojetin zatím příliš neprojevila, pod kapotou většiny z nich stále zůstává naftový agregát. K obratu dojde až v okamžiku, kdy podniky začnou s obnovou vozových parků.
„Současná situace kontrastuje s tou před 3 – 4 lety. Tehdy podniky smlouvy s leasingovými společnostmi spíše prodlužovaly. Během posledních tří let také došlo ke zvýšení nákladů na údržbu vozidel, a to o 16,4%. S velkou pravděpodobností se jedná o důsledek prodlužujících se životních cyklů firemních automobilů,“ prohlásil Matt Dale, ředitel společnosti Remarketing G3.
V roce 2008 zaznamenali výrobci automobilů masivní pokles prodejů v souvislosti s hospodářskou krizí. V poslední době začíná počet nových prodaných automobilů pozvolna stoupat. I dále do budoucna lze očekávat, že se bude snižovat jak počet kilometrů, které budou mít vozy na tachometru v okamžiku, kdy se dostanou do autobazaru, tak doba trvání leasingových smluv.
„Tento výzkum poskytuje nástin možného dění na trhu s ojetinami během příštích 2-3 let,“ dodal na závěr Dale.