Yeti dvakrát nově
Pro Škodovku je rok 2013 rokem modelové ofenzivy, jako poslední se představila faceliftovaná verze malého SUV Yeti.
První SUV v historii značky má úspěch – prodalo se ho už skoro 300 tisíc kusů a jeho prodeje každý rok spíš stoupají, než klesají. Ale auto je na trhu už od roku 2009, takže přišel čas na facelift. Podobně jako sesterský Volkswagen Tiguan nabízí nyní Škoda dvě výbavové verze – elegantnější Yeti určený spíše do města a robustnější Yeti Outdoor vhodnější i pro výlety mimo silnice. Na pohled se od sebe liší například provedením předního a zadního nárazníku, rozdílné je i zpracování bočních lišt a prahů. Obě verze ale mají společné úpravy v duchu nového designového jazyka značky – ostré a jednoduché linie a zdůraznění horizontální roviny. Zmizely typické kulaté mlhovky, auto tak sice ztratilo svůj typický poznávací znak, ale má naopak šanci zalíbit se většinovému vkusu zákazníků.
Zůstala naopak typická silná zbraň v boji s konkurencí, a to variabilní vnitřní prostor díky systému zadních sedadel VarioFlex: všechna tři sedadla lze jednotlivě sklápět nebo dokonce vyjmout z vozu. Navíc přibylo pár dalších tzv. simply clever detailů jako oboustranný koberec zavazadlového prostoru nebo vyjímatelná LED svítilna.
Pro přepracované modely Škoda Yeti jsou k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1.2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2.0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď jen kol přední, nebo obou náprav; pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace.