Nissan: Nejfleetovější asijská značka

Nissan

NissanKterá asijská značka má v Evropě největší podíl firemních prodejů? Je to Nissan, a to zejména díky užitkovým vozům NV200 a NV400.

Zatímco model NV200 je dostupný i na našem trhu, Nissan NV400 se do České republiky nedováží. Bohužel. Dovážejí se sem ale malé vozy této značky (Micra, Note, Juke), jejichž nabídku právě Nissan výrazně inovoval.
Největší proměnou prošel model Note, dříve profilovaný jako malé MPV, chce nyní konkurovat spíš malým hatchbackům typu Ford Fiesta nebo Volkswagen Polo. Široký rozvor a krátké převisy mu mají dodat sportovní charakter, prostorný interiér zase velkou užitnou hodnotu. Pro zavazadla je k dispozici 295 litrů, což je o 15 litrů víc než dříve, dalších 30 litrů tvoří úložné přihrádky v podlaze. Standardně u výbavové verze Tekna a jako volitelný doplněk u verze Acenta má auto navíc posuvné zadní sedadlo, které lze posunout dopředu či dozadu o 160 mm. Kapacita zavazadlového prostoru se tak dá zvětšit o dalších 86 litrů, čímž se celková kapacita navýší až na 411 litrů. Prémiovosti mají auto dodat moderní technologie, například panoramatický kamerový systémem, který při parkování zprostředkovává 360° pohled z ptačí perspektivy.
K modernizaci došlo i u modelu Micra. Změnil se design přední i zadní části, kompletně nový j i interiér. Nejzásadnější inovace se ale ukrývá pod kapotou: Jde o nejnovější tříválcový přeplňovaný motor Nissan s přímým vstřikováním a objemem 1,2 litru, který ve verzi s 98 koňmi výkonu dosahuje spotřeby jen 4,1 l/100 km.