TEST: Ford Ranger – Užitečný pomocník

Ford Ranger

Ford RangerNová generace Fordu Ranger představila zcela nový design, ale nezapomněla na ceněné užitné vlastnosti. Ranger zůstává uživatelsky stále maximálně přívětivý a nadále se nelekne ani většího terénu.

Osvědčený pomocník všech lesáků, energetiků a stavbařů se nedávno představil ve své nové generaci. Ta přinesla výrazné oživení designu, úpravu interiéru i samotné techniky. Dobrou zprávou je, že Ford Ranger nezanevřel na své terénní nadání a užitné vlastnosti, přestože i jich se změny dotkly.

American style
Ford RangerPřestože ranger není primárně o designu, jeho výraznou masku nelze přehlédnout. Styl amerických pick-upů řady F rangera příjemně odlišuje od zbytku modelů tohoto segmentu a jistě nalezne řadu příznivců.
Ford Ranger je na českém trhu k dispozici ve třech tradičních karosářských variantách, tedy jako Single Cab pro dva cestující sázející na maximální přepravní kapacitu, Super Cab jako kompromisní variantu a praktický Double Cab nabízející přepravní místo pro pětici cestujících a korbu o velikosti 1560 x 1560 mm.
Právě tato verze dorazila i k našemu testu, a to s motorem 2.2 TDCi s výkonem 110 kW, manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem 4×4. Hned první usednutí do vozu napovídá, že zde opravdu nejde o nějaký vůz SUV, ale o poctivý pick-up, který se na nějaké běžné každodenní ježdění na delší distance příliš nehodí. Pozice za volantem je specifická a konstrukci vozidla odpovídají i jízdní vlastnosti vozu. Samotné zpracování interiéru je na hodně vysoké úrovni a velmi se přibližuje běžným osobním vozům. I díky bohaté výbavě kolekce Limited na palubě naleznete tempomat, navigaci či palubní počítač. Pravda, displej rádia i navigačního přístroje je hodně nešikovně skloněn dolů, avšak jeho čitelnost tím naštěstí příliš netrpí. Obavy není třeba mít ani z prostornosti interiéru. Trpět rozhodně nebude posádka vpředu, ale ani pasažéři na zadních sedadlech, kteří mají do všech směrů dostatek místa a dokonce i leckdy pochybný komfort zadních sedadel pick-upů není u rangeru problémem.
Když už jsem zabrousil na edici Limited, tak je dobré zmínit i to, že tato bohatá výbava vychází z linie XLT, kterou navíc obohacuje například o dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory či sedadlo řidiče stavitelné hned v osmi směrech.

Zlatá střední
Ford RangerPod kapotou nového rangeru se může objevit jedna z trojice dostupných motorizací. Na výběr je agregát 2.2 TDCi ve výkonových verzích 92 či 110 KW a silný turbodiesel 3.2 TDCi s výkonem 147 kW. Základní naftový motor spolupracuje výhradně s manuální šestistupňovou převodovkou, u ostatních verzí lze vybírat mezi manuálem nebo automatem. Do našeho testu dorazila střední výkonová motorizace s manuální převodovkou a pohonem 4×4. Motor poskytuje vozu dostatek síly a překvapuje i výbornou spotřebou, která se na konci testu ustálila na téměř avizované hodnotě devíti litrů, přičemž jsme s vozem strávili hodně času i jízdou po městě. Motor má na jedné straně sice trochu hrubší chod (ostatně stejně jako chod řadicí páky) a výrazný turboefekt v nízkých otáčkách, na straně druhé poskytne ve středním pásmu dostatek elánu, který by vozu mohla závidět řada osobáků. Navíc hrubší chod motoru se k automobilu více či méně hodí a cílové skupině vadit jistě nebude.
Přestože mechanické uzávěrky předchozí generace nahradil elektronický pomocník, terénní schopnosti Fordu Ranger zůstávají zachovány. Ranger nadále sází na solidní terénní techniku s žebřinovým rámem a připravena je jak volba pohonu jen zadních kol, všech kol či všech kol s redukcí, tak slušné terénní předpoklady s velkými nájezdovými úhly, solidní světlou výškou či brodivostí  80 cm.

Velký rozptyl
Ford RangerTestovaná verze Double Cab 2.2 TDCi s pohonem 4×4 nabízí užitečnou hmotnost 1077 kg, která v případě verze Single Cab roste až k 1205 kg. V rámci originálního příslušenství lze navíc verze Super Cab a Double Cab vybavit plastovou nebo pevnou střechou pro nákladový prostor, jejíž cena e pohybuje kolem 11 000 respektuve 55 000 Kč bez DPH.
Samotný ceník nového rangera nabízí velký rozptyl, když lze tento model pořídit v případě základní motorizace s pohonem 4×2 od 485 500 Kč bez DPH, zatímco nejdražší verzi 3.2 TDCI ve výbavě Wildtrak se šestistupňovým automatem a pohonem 4×4 stojí 910 000 Kč bez DPH.

 

Technické údaje: Ford Ranger 2.2 TDCi Double Cab Limited 4×4

Cena od: 762 000 Kč (bez DPH)

MOTOR    
Charakteristika: řadový vznětový čtyřválec
Maximální výkon: 110 kW/4000 ot./min.
Maximální točivý moment: 375 Nm/1500 ot./min.

DYNAMIKA A SPOTŘEBA:
Maximální rychlost: 175 km/h
Zrychlení: 12,3 s
Kombinovaná spotřeba : 8,5 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Délka: 5359 mm
Šířka: 1850 mm
Výška: 1815 mm
Délka nákladového prostoru: 1560 mm
Šířka nákladového prostoru: 1560 mm
Výška ložné hrany: 835 mm
Pohotovostní hmotnost: 2048 kg
Užitečná hmotnost: 1077 kg

MANÉVROVACÍ SCHOPNOSTI
Světlá výška: 229 mm
Přední nájezdový úhel: 28°
Zadní nájezdový úhel: 28°
Brodivost: 800 mm

DALŠÍ MOTORIZACE
2.2 TDCi (92 kW)
3.2 TDCi (147 kW)

 

{gallery}stories/automobil_ve_firme/Ford_Ranger{/gallery}