Ke zvýšení bezpečnosti na silnicích může pomoci i vyšší rychlost nákladních vozidel
Statistiky za poslední deset let ukazují, že při nehodách na silnicích nižších tříd přišlo o život daleko více lidí než na jiných komunikacích.
Společnost DEKRA proto přišla s návrhem, aby se v místech, kde je to možné, zvýšil počet jízdních pruhů na tři, využívalo se asistenčních systémů řidičů a také se zvýšila maximální dovolená rychlost pro nákladní vozidla na 80 km/hod. Vychází to ze Zprávy o bezpečnosti provozu, již společnost představila v Berlíně.
Tato zpráva ukazuje, že příčiny smrtelných nehod na těchto silnicích jsou různé. V hlavní roli je to nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky či povětrnostním podmínkám, čelní srážkou často končí nesprávné předjíždění. Jedněmi z dalších příčin těchto nehod bývají srážky s neoznačenými překážkami na silnici nebo stromy. Evropská komise plánuje do roku 2020 snížit počet úmrtí na silnicích. „Aby bylo možné dosáhnout plánu Evropské unie, tedy snížit počet úmrtí na silnicích a především zvýšit bezpečnost provozu, je nutné zapojení všech složek,“prohlásil Clemens Klinke, člen představenstva společnosti DEKRA SE a předseda managementu DEKRA Automobil.
Odborníci ze společnosti DEKRA navrhují zřízení třetího pruhu, což by mělo vést ke snížení rizika nebezpečných předjíždění. „Údržbu a rozvoj těchto komunikací nesmí v žádném případě brzdit nedostatek peněz,“ stojí ve zprávě. Na přehledných silnicích, jež jsou v dobrém technickém stavu potom DEKRA navrhuje zvýšit rychlost nákladních automobilů ze současných 60 km/hod na 80 km/hod, a to z důvodu snížení rozdílu v rychlostech různých vozidel.
Možné krizové situace pomáhají rovněž zvládnout různé asistenční systémy, jako je elektronický stabilizační program ESP, nouzový brzdový asistent, nebo noční vidění. Všechny tyto systémy přispívají k bezpečnosti řidiče. Společnost DEKRA požaduje, aby byly podobné systémy do vozidel instalovány povinně.