TEST: VW Golf – V duchu tradice
Je nový, přesto stále stejný. Nová generace VW Golf nese jasný odkaz na své předky, přesto posouvá laťku zase o kus dál. A to ve všech ohledech.
Příchod nové generace VW Golf je vždy velkou událostí. Zákazníci jsou v očekávání a konkurence ve stavu pohotovosti. Golf již sedmé generace vtrhnul na trh na podzim loňského roku a nyní dorazil k redakčnímu testu i do naší redakce. Otestovali jsme střídmou verzi 1.6 TDI, která by měla nabídnout bezproblémovou dynamiku, ale především šetrný provoz.
Starý známý
Zcela dle nastoleného trendu lze u nové generace konstatovat nárůst rozměrů, i když o žádná revoluce se v tomhle ohledu tentokrát nekonala. A neodehrála e ani v položce designu, ale kdo by čekal něco jiného? VW tuším moc dobře víc, na jaké body se zaměřit a jak k jednotlivým úpravám přistoupit. První pohled vám jasně naznačí, že tohle je ten golf, který všichni znají, byť v novém hávu a s osvěženým designem. Silueta vozu i celkové proporce se jasně hlásí k odkazu předchozích generací. Ale že by se zase nic neudálo, to teda ne. Novinka má upravenou masku chladiče, agresivnější tvar světlometů a ostřejší prolisy na bocích, do kterých skvěle zapadá netradičně střižený tvar víčka od palivové nádrže. Nový golf je tak určitě agresivnější a svým vzhledem se jasně hlásí k modernímu designérskému jazyku automobilky.
Též usednutí do vozu vás nenechá na pochybách, že sedíte golfu. V novém golfu. Vše je vám tak nějak povědomé, ale s moderním nádechem. S tou výjimkou, že tentokrát je vše více nasměrováno na řidiče. Změny zaznamenaly logicky i multimediální systémy, přepracovaná byla středová konzole. Vše je znovu uspořádáno velmi přehledně, v příjemném dosahu posádky a navíc velmi příjemné na dotek. Od volantu, tlačítek, přes řadicí páku až po madla a výplně ve dveřích.
Pozitivní zprávou je i fakt, že golf dokázal zmíněný nárůst rozměrů znovu převést v dobro posádky, které zůstává dostatek místa nad hlavou, v oblasti kolen i v podélném směru, u kterého by se mohla konkurence vyučovat. Zvýšit objemové hodnoty se novému golfu podařilo i u položky zavazadlového prostoru, který se v současnosti chlubí kapacitou 380 litrů, které lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1270 l.
Spolehlivá jistota
Zásadní novinkou nejen u nového modelu Golf, ale i u sesterských modelů Leon či Octavia, je příchod nové platformy MQB s myšlenkou vybavovat vozy méně výkonných verzí jednodušší a levnější zadní nápravou, přičemž sofistikovanější víceprvková náprava je určena v případě golfu variantám s výkonem od 90 kW včetně. Testovaná verze tedy disponovala právě levnějším řešením a po ujetí více než dvou tisíc kilometrů mohu s klidným svědomím konstatovat, že bych neměl s touto volbou sebemenší problém. Ano, multilink se bude chovat o malinko kultivovaněji na nerovném povrchu, v případě jednoduché nápravy jde ale spíše o to, že vás jen málokdy napadne, že je tu něco špatně. Nový golf se totiž jízdně chová naprosto fantasticky. Je dostatečně komfortní, přitom krásně čitelný a tichý. A honit desetinky v zatáčkách? K tomu sloužit určitě nebude.
Co je silnou stránkou golfu, to je jeho motorová paleta. Na výběr jsou dvě benzinové a dvě dieselové motorizace s různou škálou výkonů, z nichž by si měl vybrat úplně každý. Námi testovaná verze s motorem 1.6 TDI o výkonu 77 kW se osvědčila jak v městské dopravě, tak při jízdě na delší vzdálenost, při které ji malinko limituje pouze pětistupňová převodovka při rychlejších dálničních přesunech. Přesto jde s touto kombinací udržet solidní hodnoty spotřeby i při rychlejším rychlostním průměru, kdy se bude spotřeba pohybovat kolem 6,5 litru na sto km. Pokud mírně zvolníte, v klidu se dostanete i na průměr pouhých pět litrů na sto km.
Projev motoru je přitom velmi kultivovaný a tichý. Omezením jeho lepší dynamiky je pouze již zmiňovaná pětistupňová převodovka s poměrně dlouhými rychlostními stupni, ale zde zkrátka platí něco za něco, což si uvědomíte při každém pohledu na hodnotu průměrné spotřeby na palubním počítači či při tankování.
Povedená sedmička
Nová generace golfu se zkrátka povedla a i přes změny v designu takřka faceliftové i velmi dobře vypadá. Ne, že by na ní nešly nalézt nějaká malá negativa – ať už pochybně a nespolehlivě fungující systém sledování únavy řidiče, poměrně drahé prvky příplatkové výbavy nebo menší plocha vnějších zpětných zrcátek, ve své podstatě jde ale o velmi povedený vůz, který bude znovu měřítkem svého segmentu. Jeho cena začíná u motorizace 1.2 TSI 63 KW s výbavou Trendline na 280 909 Kč bez DPH. Za základní dieselové provedení a testovanou verzi 1.6 TDI posléze zaplatíte minimálně 370 992 Kč bez DPH.
Automobilka doporučuje:
Monika Rousková
Corporate Sales Manager, VW osobní vozyChevrolet Malibu je vůz, který nám chyběl do modelového portfolia. Ne, že bychom dříve vůz této velikosti v nabídce neměli, ale chyběla mu historie, technologie i atraktivní design.
Volkswagen Golf je nejprodávanějším modelem značky za uplynulý rok v ČR. Jeho současná sedmá generace byla navíc odbornou porotou 32 motoristických novinářů zvolena Autem roku 2013 v České republice. Novinka tak slaví úspěchy nejen u českých zákazníků ale také mezi odbornou veřejností, když volba porotců potvrzuje, že nový Golf nabízí to nejlepší, co lze v segmentu nižší střední třídy dostat. Ať se již jedná o bezpečnost, hospodárnost, rozmanitost nabídky, sofistikované asistenční systémy, design či poměr ceny a výkonu, který na českém trhu jen obtížně hledá rovnocennou konkurenci.
Technické údaje: VW Golf 1.6 TDI
Cena od: 370 992 Kč (bez DPH)
Motor:
Charakteristika: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Maximální výkon: 77 kW/3000-4000 ot./min.
Maximální točivý moment: 250 Nm/1500-2750 ot./min.
Dynamika a spotřeba:
Maximální rychlost: 1926 km/h
Zrychlení: 10,7 s
Kombinovaná spotřeba: 3,8 l/100 km
Emise CO2: 99 g/km
Rozměry:
Délka/šířka/výška: 4255/1799/1452 mm
Rozvor: 2637 mm
Objem zavazadlového prostoru: 380 l
Pohotovostní hmotnost: 1220 kg
{gallery}stories/automobil_ve_firme/vw_golf_vii{/gallery}