K firemním zákazníkům je nejvstřícnější Toyota
K menším a středním zákazníkům se v České republice nejvstřícněji chová značka Toyota. Vyplynulo to z exkluzivního průzkumu agentury Median pro magazín Flotila, který letos už podruhé uděluje cenu pro nejvstřícnější automobilku v rámci ankety Flotila roku.
Metodou fiktivního nákupu – mystery shoppingu oslovil Median 22 zastoupení automobilových značek na českém trhu a v šesti kritériích hodnotil, která automobilky umí nejlépe, nejrychleji a nejprofesionálněji jednat se zájemci o nákup menší flotily vozů. Součástí hodnocení nebyla nabízená cena, důraz byl kladen na srozumitelnost nabídky, starost o klienta a profesionální přístup k němu.
„Pro každé automobilové zastoupení byl stanoven požadavek na 7 vozů, konkrétní model s daným obsahem motoru a výbavou,“ říká Michal Žďárský, šéfredaktor magazínu Flotila určeného firemním zákazníkům. „Median hodnotil reakce automobilek podle šesti kritérií. Každé bylo hodnoceno na škále 1 až 4, kde 1 bylo nejlepší hodnocení a 4 nejhorší.“
Nejlépe v tomto hodnocení skončila Toyota, těsně následovaná Fordem, na třetím až pátém místě skončily se stejným průměrným hodnocením značky Hyundai, Kia a Volvo. V první desítce se dále umístily v abecedním pořadí značky Honda, Peugeot, Renault, Škoda a Volkswagen.
„Oproti loňskému roku sice získal celkový vítěz o něco horší známku (1,17 vs. 1,14 v roce 2011), ale celkové výsledky se zlepšily, na požadavky klientů reagovaly značky celkově lépe,“ říká Michal Žďárský. „Lepší průměrné hodnocení než 3 si odneslo 16 respondentů, kteří splnili obsahové parametry zadání poptávky.“
„Je to pro nás stvrzení toho, že změny, které průběžně v oblasti fleetu zavádíme, mají správnou orientaci směrem k plné spokojenosti našich zákazníků,“ komentuje výsledky Jakub Kühnl, Fleet Sales Manager Toyota Motor Czech. „Je to pro nás také určitá satisfakce. Snažíme se v této oblasti pozitivně působit také na naše autorizované partnery a vést je k tomu, aby k našim firemním zákazníkům přistupovali s maximální péčí a profesionalitou. Vítězství v této anketě potvrzuje, že i jako importér děláme totéž a jdeme tak příkladem.“