Bílá je v Česku nejoblíbenější barva aut
Automobily v bílém kabátě tvořily od počátku roku 21 procent všech prodaných vozidel. Jejich podíl meziročně vzrostl o 4 procenta a bílá tak vytlačila dosavadní nejoblíbenější šedou barvu.
V absolutním vyjádření se prodalo 27 438 automobilů v bílém provedení, což znamená nárůst o 6 200 automobilů. Prodej aut v šedé barvě klesl o 700 vozidel na 24 483 vozidel a podíl tak klesl o jedno procento na 18,7 procenta. Na třetí příčce skončily červená auta s poklesem rovněž o jeden procentní bod na 14,6 procenta. Následovaly černé a modré vozy.
Bílá barva vede u značek Volkswagen, Renault, Hyundai, Citroen nebo BMW. U Audi a Mercedesů vede barva černá. Nejprodávanější automobily v ČR značky Škoda byly nejčastěji v šedém provedení. Šedou Škodu si koupilo za první tři čtvrtletí 11 909 zákazníků, což je o pět tisíc více než u bílé a černé.
U supersportů v podobě Ferrari vede tradiční červená a Lamborghini bylo nejčastěji žluté.