Legendární TAXI v londýně by mohl nahradit Nissan NV200
Automobilka Nissan odhalila novou smělou vizi londýnského „černého taxi“ budoucnosti pro 300 000 každodenních zákazníků – Nissan NV200 London Taxi.
Ve srovnání se současnými modely taxislužby nabídne londýnský taxík NV200 výrazně nižší emise CO2, což je důležitá charakteristika s ohledem na strategii starosty Borise Johnsona v oblasti kvality ovzduší v Londýně.
Zcela elektrický koncept NV200 bude rovněž procházet zkušebními testy v hlavním městě.
Uvedení nové verze londýnského taxi NV200 se zúčastnil starosta společně se sdruženími pro postižené a vlivnou Asociací londýnských taxikářů.
Taxi verze modelu NV200 již byly odhaleny v Tokiu a město New York tento vůz zvolilo za exkluzivní „taxi zítřka“. Londýnské taxi NV 200 je dalším krokem vzrušující globální vize značky Nissan v oblasti soukromého pronájmu vozů.
Značka Nissan si již v historii taxislužby britského hlavního města získala uznávanou pozici. Ikonický černý taxík LTI FX4 Fairway byl vybaven 2,7litrovým vznětovým motorem TD27, který londýnským taxikářům poskytl vyšší rychlost, spolehlivost a účinnost. Stejný motor poháněl také nástupce modelu Fairway, vůz TX1.
Odolná a spolehlivá verze londýnského taxi Nissan NV200 vychází z víceúčelové kompaktní dodávky NV200 Nissan. Tento vůz získal mnohá ocenění včetně Mezinárodní dodávky roku. Model, poprvé uvedený na trh koncem roku 2009, byl doposud představen ve 40 zemích a celosvětově se prodalo více než 100 000 vozů.
Do verze Nissan NV200 pro londýnské taxi se pohodlně vejde pět dospělých osob – tři na zadní sedadla a další dvě na sklopná sedadla umístěná proti směru jízdy. Přední sedadlo pro cestující nahradil zavazadlový prostor.
Očekává se, že verze taxi Nissan NV200 se vznětovým motorem bude nabízena za konkurenceschopnou cenu, která bude nižší než u modelu TX4 – současného modelu londýnské taxislužby London Taxi Company – a bude dostupná prostřednictvím zvlášť určených specializovaných dealerů Nissan.
Nissan NV200 také nabízí výrazně nižší provozní náklady než alternativní vozy londýnské taxislužby. Úsporný vznětový motor 1.5 dCI 110 HP Euro V se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje kombinované spotřeby 53,3 mpg. To znamená minimálně 50% úsporu paliva ve srovnání s nejúčinnějším modelem TX4 s kombinovanou spotřebou 35,3 mpg.
Náklady na palivo tvoří kolem 10 procent režijních nákladů taxikáře. Za jeden rok by řidiči londýnské verze taxi NV200 vynaložili o 50 % nákladů – zhruba 700 £ – na palivo méně než řidiči vozů TX4.*
S cílem zlepšit kvalitu ovzduší ve městě má motor Euro V londýnské verze taxi NV200 pouze 139 g/km emisí CO2 ve srovnání s 209 g/km „nejzelenějšího“ modelu TX4. Pokud by teoreticky všechny londýnské taxíky nahradila verze taxi NV200, došlo by každý rok ke snížení emisí CO2 o 37 970 tun. To je totéž, jako kdyby se vysadily stromy na ploše 10 000 akrů půdy čili dvojnásobku zpoplatněné zóny v centru Londýna.
Co je však ještě důležitější, každoročně by došlo ke snížení škodlivých plynů NOx a objemu pevných částic o odhadovaných 135 metrických tun, resp. 20 metrických tun. Právě hodnoty těchto ukazatelů se snaží příslušné úřady vylepšit prostřednictvím legislativy na podporu kvality ovzduší.
{gallery}automobil_ve_firme/nissan_nv200{/gallery}