TEST: Mercedes E200 NGT – Za polovic
Ne, opravdu nenabízí Mercedes třídu E za poloviční cenu, ale na polovinu vám pomůže snížit náklady na pohonné hmoty. Za tímto účelem nabízí model E 200 NGT spalující benzin či zemní plyn.
Aniž bych chtěl Mercedesu třídy E upírat nadání pro komfortní jízdu, skvělé zpracování a roli ušitou pro vyšší management, bude tento test vzhledem k dané úpravě hodně o nákladech na provoz. Do redakce dorazila verze E 200 NGT, tedy prémiový model vyšší střední třídy s benzinovou jedna-osmičkou upravenou pro spalování CNG nebo chcete-li stlačeného zemního plynu.
Standardní tovární úprava s sebou přináší řadu výhod. První z nich je dokonalé ukrytí devatenáctilitrové plynové nádrže za zadními sedadly, druhou ukrytí hrdla pro plnění CNG pod společným víčkem benzinové nádrže a třetí sdružení veškerých údajů o provozu jak na benzin, tak na CNG v palubním počítači. Ten ukazuje aktuální spotřebu jízdy na benzin či zemní plyn, její průměrnou hodnotu i jednotlivý dojezd. Ten může v součtu ukázat velmi zajímavé hodnoty, když se dojezd na zemní plyn při objemu nádrže na 19 kg může vyšplhat na 340 km a dojezd na benzin u příplatkové 80ti litrové nádrže v extrému až na 1140 km. Součet šplhající k 1500 km je výsledek, který jinde asi těžko naleznete.
Pokud se podíváme pod kapotu, objevíme zde kompresorem přeplňovaný benzinový čtyřválec o objemu 1,8 l, který poskytuje výkon 120 kW a je spřažen s automatickou pětistupňovou převodovkou pamatující ještě předchozí generaci třídy E. Silnou stránkou motoru je jeho tichý chod v nízkých otáčkách i verva, se kterou se při akceleraci pouští do boje s relativně těžkým vozem. Poněkud vlažnější jsou reakce pětistupňového automatu, kterému proto budete do řazení občas raději sahat. To ale pouze v případech, kdy budete po této dvojici chtít rychlejší svezení, protože při klidné jízdě tohle éčko poskytuje standardně velmi komfortní jízdu, které odpovídá i houpavé naladění podvozku, příkladné tlumení nerovností a možná trochu nekomunikativní řízení.
Nejzajímavější informace na vás ale budou padat při pohledu na palubní počítač nebo při tankování jednotlivých nádrží. Uvolněná jízda při spalování benzinu znamená spotřebu kolísající kolem 7 l/100 km, kdežto podobný styl jízdy při přepnutí na provoz na zemní plyn znamená spotřebu 5,6 kg/100 km. Snadný propočet po plnění u plnící stanice zemního plynu (tankovali jsme za 21,2Kč/ kg) tedy ukazuje náklady pohybující se okolo hodnoty 1,2Kč na jeden kilometr, které jsou více než poloviční v porovnání s provozem na benzin. A nedokáže s nimi nic udělat ani nejlepší turbodiesel.
Síť plnících stanic při tom už není tak řídká jako dříve. V České republice je v provozu 36 těchto stanic, z nich šest se nachází na území Prahy. Výraznějším problémem by mohla být spíše cena, která startuje u modelu E 200 NGT na 1 154 400Kč s DPH, což je o více než 100 000Kč více než u standardního modelu E 200 a o 160 000Kč více než u dieselové verze E 200 CDI.
Technické údaje: Mercedes-Benz E 200 nGt
Cena od: 1 154 400Kč (s DPH)
Motor: benzinový přeplňovaný
čtyřválec, 1796 cm3, 120 kW/5500 ot./min,240 Nm/3000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 10,4 s
Maximální rychlost: 224 km/h
Spotřeba město/mimo/kombi: 8,5 l/100km, 5,5 kg/100km
Emise Co2: 198/155 g/km
objem zavazadlového prostoru: 400l
{gallery}automobil_ve_firme/mercedes_e_ngt{/gallery}