Audi SQ5 TDI: Naftové sportování

audi sq5 4

audi sq5 4Výkon přes 300 koní, zrychlení z nuly na sto za 5,1 sekundy – nevyzkoušeli jsme žádný dvousedadlový sporťák, ale SUV, a dokonce s dieselovým motorem. Jmenuje se Audi SQ5 TDI.

Oblíbená řada S má v rodině Audi nového člena. Stalo se jím SUV SQ5, a ingolstadtský výrobce v něm poprvé v historii použil v modelu S dieselový pohon. Konkrétně jde o dvěma za sebou uloženými nestejně velkými turbodmychadly přeplňovaný agregát 3.0 TDI Biturbo, který nabízí výkon 230 kW (313 k) a maximální točivý moment 650 N.m od 1450 do 2800 otáček.

Systém přímého vstřikování common rail vytváří tlak až 2000 barů a palivo vstřikuje do válců v až osmi dílčích dávkách. Audi SQ5 TDI zvládne zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h. Sportovní naturel mu nedodává jen výkon, ale i zvuk motoru, který je zesilován speciálním reproduktorem v krátkém vedlejším rameni výfukové soustavy.

audi sq5 5Podvozek je oproti standardnímu Q5 snížen o 30 mm, jiná je i maska chladiče s dvojitými hliníkovými lamelami. Uvnitř najdete sportovní sedadla, silnější věnec volantu a řadu efektních designových doplňků. Standardem je pohon všech kol quattro a osmistupňový tiptronic a aktivní diferenciál na zadní nápravě.

I při výše zmíněných skvělých výkonech slibuje novinka průměrnou spotřebu 7,2 l/100 km, což ovšem určitě neplatí při zvoleném sportovním režimu a s plynem neustále na podlaze. Na český trh se auto dostane počátkem druhého čtvrtletí 2013. Česká cena není známá, ale v Německu byla jeho základní cena stanovena na 58 500 eur, tedy cca 1,5 milionu korun.

{gallery}automobil_ve_firme/audi_sq5{/gallery}