HYBRID: Do města určitě ANO

honda jazz hybrid 5

honda jazz hybrid 5Hybrid byl dlouhou dobu synonymum pro spojení slov Lexus a velké manažerské auto. Významným hráčem na tomto poli se ale chce stát i Honda, která se snaží prosadit mezi menšími modely.

Samotná Honda Jazz prošla letos na jaře faceliftem, který jí má dodat sílu na pár dalších let. Protože už před ním šlo o velmi povedené auto, které ve vyšších prodejích na tuzemském trhu brzdila hlavně cena, jde o změny spíše kosmetické – upravené jsou nárazníky, světlomety, maska chladiče i zadní světla. Upravená je i palubní deska. Hybridní verze se od té základní liší světlomety s modrým lemováním, čirými zadními světly, trochu jinou přední maskou, chromovanou lištou na víku zavazadlového prostoru a v případě zájmu speciální metalickou barvou Lime Green.

honda jazz hybrid 4Největší výhodou jazzu obecně je skvělé řešení jeho vnitřního prostoru – zvenku se zdá auto malé, ale uvnitř je na svoji délku 3900 mm neskutečně praktické a  prostorné. Pomáhá tomu i  intuitivní systém sklápění zadních sedadel „Magic seats“. Výrobce tvrdí, že u hybridní varianty zůstal zachován objem zavazadlového prostoru 300 litrů, to ale platí jen v  případě vozu zcela bez rezervy, což v Česku není možné. S rezervou je to pak 223 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 722 litrů (ovšem nevzniká rovná ložná plocha). Unikátní je ale třeba funkce zvednutí sedáků zadních sedadel směrem k opěradlům podobně jako se sklápí sedačky třeba v divadle nebo v kině.

Znamená ale hybridní ústrojí nějakou zásadnější úsporu, což je věc, která zajímá firemní zákazníky? Systém pohonu se u Hondy nazývá IMA, a v Česku už s ním jezdí třeba model CR-Z. Je určen především k tomu, aby elektromotor pomáhal spalovacímu kolegovi k vyšším výkonům. Elektromotor nikdy nepohání auto úplně sám, jako tomu je v případě full-hybridů od Toyoty nebo Lexusu, ale v případě ustálené jízdy pod 50 km/h jede spalovací agregát pouze na volnoběh a o pohon se postará elektromotor.

honda jazz hybrid 8Agregát 1.3 umí poskytnout výkon 65 kW, elektromotor pak disponuje výkonem 10  kW. Oproti klasickým malým benzinovým motorům nabízí toto spojení překvapivě (pro toho, kdo se s takovým pohonem setkává poprvé) řadu výhod. Především je to plynulé rozjíždění bez nutnosti vytáčet motor do vysokých otáček. Protože nemusíte motor tolik vytáčet, je jízda o poznání  akusticky komfortnější. A v neposlední řadě ušetříte na palivu. Jazz hybrid slibuje tabulkovou kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, čistě benzinový agregát 1.4 73 kW pak 5,4 l/100 km.  Nejvíce hybrid šetří palivo při jízdě po městě (4,6 vs. 6,7 l/100 km), naopak při vysokých dálničních rychlostech už není rozdíl v úspoře paliva tak velký (4,4 vs. 4,6).

honda jazz hybrid 2Otázkou samozřejmě je, jestli se úspora necelého litru paliva vyplatí, a pokud ano, tak kdy. Hybridy mají obecně tuto hranici poměrně vzdálenou, protože je třeba ujet mnoho kilometrů, než se jejich vyšší pořizovací hodnota vrátí. V  Česku se totiž zatím neposkytuje žádná státní podpora na nákup tohoto typu vozů. Honda se v tomto směru ale hodně snaží. Takže nabízí asi tak podobné rozhodování, jako jestli si u stejného modelu koupit benzinový nebo dieselový motor. Ve stejném stupni výbavy je hybrid oproti verzi s motorem 1.4 dražší jen o 20 000 Kč, konkrétně 429 000 Kč. Při průměrné ceně benzinu 36,50 Kč/l se tak náklady vrátí po zhruba 60 000 kilometrech.

 

Technické údaje:  Honda Jazz hybrid

Cena od: 429 000 Kč (s DPH)

Motor:

Charakteristika: benzinový čtyřválec + elektromotor

Maximální výkon: 65 kW/5800 ot./min.

Maximální točivý moment: 121 Nm/4500 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 175 km/h

Zrychlení: 12,2 s

Spotřeba (město/mimo/kombi): 4,6/ 4,4/4,5 l/100 km

Emise CO2: 104 g/km

Rozměry: Délka/šířka/výška: 3900/1695/1525 mm

Rozvor: 2495 mm

Objem zavazadlového prostoru: 223 l

Pohotovostní hmotnost: 1234 kg

{gallery}automobil_ve_firme/honda_jazz_hybrid{/gallery}