ŠKODA Rapid: Co od ní můžeme čekat?
Jen několik měsíců po zahájení prodeje minivozu ŠKODA Citigo představuje česká automobilka nový kompaktní vůz ŠKODA Rapid. Vůz zařazený mezi Fabii a Octavii sází na dostatek prostoru, výrazný design, vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty a rozsáhlou bezpečnostní výbavu.
Celkový koncept vozu a navržené uspořádání ztělesňují charakteristické rysy značky ŠKODA. Díky tomu je Rapid nadmíru prostorný, bezpečný, praktický a ekologický. Přesvědčuje především vynikající nabídkou prostoru ve své třídě. A navíc přidává i řadu chytrých detailů výbavy nebo celou řadu Simply Clever řešení. Čtyři z nich se ve voze značky ŠKODA objevují poprvé: držák reflexní vesty pod sedadlem spolujezdce, integrovaná škrabka na led v krytu uzávěru palivové nádrže, odpadkový koš ve výplni dveří a oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru.
Při kompaktních vnějších rozměrech (délka 4,48 m, šířka 1,71 m, výška 1,46 m) může v modelu Rapid pohodlně cestovat až pět osob. Rapid vykazuje nejlepší hodnoty ve své třídě, pokud se jedná o prostor pro nohy a nad hlavou na zadních sedadlech. Novou rekordní hodnotou v segmentu je objem zavazadlového prostoru 550 litrů.
Jako vůbec první sériový vůz značky byla ŠKODA Rapid kompletně navržena v duchu nově vyvinutého designového jazyka automobilky. Dokonalé proporce, jasně a čistě modelované plochy a ostře vedené linie tvoří atraktivní celek. Hlavní slovo tu mají dlouhý rozvor, silueta podobná vozům typu kupé a precizní ostrá „Tornádo“ linie, která jasně odděluje světlo a stín. Na zádi nejsou velké páté dveře jen funkčním, ale zároveň i designovým prvkem.
Velký důraz byl u modelu Rapid kladen na aktivní a pasivní bezpečnost. Standardní výbavou budou pro země EU systémy ABS a ESP. Funkce jako kontrola tlaku v pneumatikách, mlhové světlomety s Corner funkcí nebo asistent rozjezdu do kopce posilují úroveň aktivní bezpečnosti vozu. V oblasti pasivní bezpečnosti je posádka v případě nárazu chráněna předními, bočními a hlavovými airbagy, výškově nastavitelnými tříbodovými bezpečnostními pásy s přitahovači a hlavovými opěrkami.
Rapid bude v Evropě nabízen se čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými motory. Základní benzinovou motorizací je tříválcový motor 1,2 MPI o výkonu 55 kW (75 k). Jako další benzinové motory budou nabízeny 1,2 TSI/63 kW (86 k), 1,2 TSI/77 kW (105 k) a 1,4 TSI/90 kW (122 k). Naftový motor o zdvihovém objemu 1,6 litru pracuje s přímým vstřikováním common-rail, je vybaven filtrem pevných částic a bude nabízen ve dvou výkonových variantách. Základní naftová varianta má výkon 66 kW (90 k) a na trh přijde v druhé polovině roku 2013. Vedle pětistupňové manuální převodovky bude možné tento motor volitelně kombinovat i se sedmistupňovým ústrojím DSG. Silnější varianta motoru 1,6 TDI CR poskytuje výkon 77 kW (105 k).
{gallery}automobil_ve_firme/skoda_rapid{/gallery}