Škoda auto prodala v Číně za pět let 740 tisíc aut
Čínský trh je v současné době pro většinu automobilek klíčový. Svědčí o tom především počet prodaných automobilů na tamním trhu. Nejinak je tomu u Škody Auto, která za pouhých pět let prodala v Číně téměř třičtvrtě milionu aut.
Firma vstoupila na čínský trh v roce 2007 s modelem Octavia, rok na to uvedla automobilka na trh Fabii a další rok na to vstoupila na čínský trh vlajková loď Škody, model Superb.
Prodeje od vstupu na trh stále rostou. Loni prodala automobilka v Číně 220 tisíc aut a současné prodejní výsledky nasvědčují další růst. Za prvních pět měsíců se Škodě Auto podařilo prodat 106 tisíc aut. Expanzi na čínském trhu má podpořit také zvýšení počtu prodejních míst ze současných 400 na 600.
Čínský trh znamená pro automobilku zhruba čtvrtinu celkových prodejů. Loni na celém světě prodala bezmála 880 tisíc aut.