Už i Yaris je hybridní
Toyota to s hybridy myslí zřejmě skutečně vážně. Zatímco prius se v prvním čtvrtletí letošního roku stal celosvětově nejprodávanějším modelem a předstihl nejen corollu, ale třeba i golf nebo focus, nyní Toyota uvádí první hybridní model i ve třídě malých vozů.
Jestliže je prius celosvětově nejúspěšnější model značky, tak v Evropě patří tato pozice naopak malému Yarisu. Nyní výrobce obohacuje nabídku pohonů. Vedle zážehového a vznětového agregátu si budou moci zákazníci v České republice zvolit hybridní pohon. Automobilka ví, že míří na úzkou skupinu zájemců, přesto si slibuje, že by si hybrida v Evropě mohla do yarisu koupit až čtvrtina zákazníků. V Česku by k tomu mohla pomoct i cena, začínající na částce od 359 900 Kč. A to je třeba cena nižší než za jakou si tento vůz můžete koupit s dieselovým pohonem ve stejné výbavě (364 900 Kč).
Auto, jehož základem je motor 1.5 VVT-i s variabilním časováním ventilů s výkonem 55 kW, slibuje celkový maximální výkon soustavy 74 kW při průměrné spotřebě pouhých 3,5 l/100 km. Extrémně nízké jsou i emise 79 g/km.
Hybridní pohon se mohl dostat i do takto malého vozu především díky stále výkonnějším bateriím. Oproti 168 bateriím v aurisu jich má yaris jen 120, což znamená úsporu v objemu 20 % a ve hmotnosti 11 kg, takže se vešly kompletně pod sedadla cestujících vzadu a auto si zachovalo zavazadlový prostor 286 litrů.
Čtěte také: TEST Toyota Yaris – Stále kupředu,
{gallery}automobil_ve_firme/toyota_yaris_hybrid{/gallery}