TEST: Lancia Thema – Změna identity
Z mafiánského Chrysleru 300C se nyní stává neméně provokativní Lancia Thema, která aktuálně vstupuje i na náš trh.
Rozepisovat se o partnerství Fiatu s Chryslerem a propojování jejich portfolia by bylo stejně jako nekonečné zmínky o tom, že Lancia Thema je vlastně jen převlečená nová generace Chrysleru 300C, pouze oním pověstným nošením dřívím do lesa.
A co si budeme povídat, automobilový fanda si toho všimne hned na první pohled. Základní rysy modelu 300C zůstaly nezměněny a lehké úpravy několika linií a detailů nemohou na výsledku nic změnit. Tím ovšem vůbec netvrdím, že je to tak špatně. Lancii Thema to moc sluší a za zajímavým mixem vyzývavosti a elegance jistě stojí se otočit. Četné pohledy lidí na ulicích jsou toho jasným důkazem. Osobně by mě ještě zajímalo, jak tento přerod přijmou hrdí italští manažeři doposavad okupující sedadla v extravagantním modelu Thesis, ale to nám může být v tuto chvíli poněkud lhostejné. Pro zdejší trh bude mnohem zásadnější cena vozu, která se ve svém základu vešla pod magickou hranici jednoho milionu korun. Pravda, pouze o jedinou stokorunu. Základní verzi se slabším turbodieselem 3.0L V6 CRD lze s první ze tří výbav pořídit za 999 900 Kč. Nabídka zahrnuje ještě silnější verzi tohoto agregátu a silný benzinový šestiválec 3.6L V6 s výkonem 245 koní. Vybírat lze i z dalších dvou výbavových úrovní, tedy Platinum a Executive.
K nám do redakce dorazila verze poháněná silnějším turbodieselem, kombinovaná s výbavovou úrovní Executive. Cena při této kombinaci začíná na 1 239 900 Kč, čímž se rovná na úroveň vozů Jaguar XF 3.0D či Mercedes-Benz E 350 CDI, ovšem vzhledem k bohaté výbavě na palubě nechává daleko za sebou vozy ingolstadtské či mnichovské provenience, tedy vozy řady A6 či řady 5 od BMW.
Takto vybavený vůz vás asi nepřekvapí jistým luxusem na palubě, nadmírou prostornosti a pohodlí. A to jak vpředu, tak i na zadních sedadlech. Všude je přítomna kvalitní kůže, která našla své místo i na vyhřívaném volantu či horní části palubní desky. U sedadel se s ní v tomto segmentu tak nějak počítá, ovšem právě sedadla mě v themě příliš neuspokojila. Jsou sice pohodlná a poskytují dostatek komfortu, ale jsou prosta jakéhokoliv bočního vedení, takže v nich vaše tělo neustále cestuje.
Dominantním prvkem interiéru je rozměrný displej s uhlopříčkou 8,4 palce, který v sobě sdružuje vše od ovládání rádia, přes navigaci a nastavení ventilace až po jednotlivá nastavení světel či přítomného pre-crash systému. Výhrad nelze mít k samotné jízdě. Silný šestiválec uděluje vozu víc než solidní dynamiku a je takřka příkladně odhlučněn. Komfortně naladěný podvozek snese jen nejpřísnější měřítka, což je s podivem zejména s přihlédnutím k faktu, že testovaný exemplář vyrazil na silnice na obrovských dvacetipalcových kolech. Ještě pozitivnější zprávou pro mě byla informace palubního počítače. Ten mě informoval o průměrné spotřebě paliva, která činila na konci testu 7,5 l paliva a problém nebyl vejít se při klidné jízdě ani těsně pod sedmilitrovou hranici. Dobře fungovala i konstrukčně již letitá pětistupňová automatická převodovka, jejíž základ poskytla automobilka Mercedes-Benz. Odkaz této automobilky u modelu Thema, respektive 300C, lze hledat i u povědomých ovladačů bočních okének či nožní parkovací brzdy.
Technické údaje: Lancia Thema 3.0L V6 CRD (240HP)
Cena od: 1 139 900 Kč (s DPH)
Motor:
Charakteristika: naftový přeplňovaný šestiválec
Maximální výkon: 176 kW/4000 ot./min.
Maximální točivý moment: 550 Nm/1800 ot./min.
Dynamika a spotřeba:
Maximální rychlost: 232 km/h
Zrychlení: 7, 8 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 9,6/5,9/7,2 l/100 km
Emise CO2: 191 g/km
Rozměry: Délka/šířka/výška: 5066/1902/1488 mm
Rozvor: 3052 mm
Objem zavazadlového prostoru: 462 l
Pohotovostní hmotnost: 2038 kg
{gallery}automobil_ve_firme/lancia_thema{/gallery}