Správci autoparků hodnotí: Fiat Freemont – pořádný kus auta
Při našem dubnovém testování letních pneumatik v Bělé pod Bezdězem jsme se zeptali zúčastněných manažerů na jejich názor na Fiat Freemont. Jak se jim líbí, jak se jim s ním jezdí a jakou má podle nich šanci proniknout do firemních autoparků.
Antonín Vohradský
Veolia Transport Teplice, 130 vozů ve firmě
Na Fiat Freemont jsem byl hodně zvědavý, především proto, že to je velké auto a mohlo by vyhovovat mé postavě. Z tohoto pohledu mě ale Freemont spíše zklamal, protože vpředu příliš místa nenabízí. Naopak v druhé řadě sedadel a prostoru pro cestující je více než vstřícný. Zde je místa dostatek, stejně jako třetí řada sedadel přijde leckdy určitě vhod. Byť jde o místa spíše rezervní. Při dané ceně mě mile překvapila bohatá výbava vozu i projev motoru a celkové jízdní vlastnosti. Pokud bych měl odpovědět na otázku, zda by mohlo takovéto auto nalézt místo v našem vozovém parku, tak si to dokážu upřímně představit. Prozatím sice sázíme na vozy koncernu Volkswagen, nicméně s trendem snižování nákladů na vozový park se poohlížíme i po levnějších vozech. Patrné je to i při soukromých volbách managementu, kde se podobná auta začínají objevovat. Tento trend se brzo asi promítne i do našeho fleetu.
Radomír pečínka
GT technology, 6 automobilů ve firmě
Vstup Fiatu Freemont na trh jsem bezpečně zaznamenal a byl jsem na toto auto opravdu velmi zvědavý. Proto jsem rád, že jsem teď měl možnost si ho prohlédnout i se v ně svézt. Na rovinu musím říct, že mě Freemont překvapil velmi mile. Je to opravdu velké auto a člověk se v něm cítí bezpečně. Na to, jak je to těžké auto, se na silnici chová velmi jistě. Skvěle se vyvedl podvozek a celý auto- mobil nabízí velkou užitnou hodnotu. Navíc přichází s velmi solidní cenovou politikou. Kdybychom ve firmě uživili tenhle typ vozu, asi bych o něm vážně uvažoval. V současnosti ale nedám dopustit na naše současná auta, kterými jsou Škody Octavia.
Zdeněk Brancuzký
CMCA Architects, 8 automobilů ve firmě
Vzhledem k tomu, že se v poslední době poohlížím po větším rodinném autě, by umělo převést více jak 5 osob, vzal jsem testem Fiatu Freemont určitě zavděk, přestože jsem tohle auto doposavad – a neprávem – v současné nabídce trochu přehlížel. Z vnějšku působí vůz velice robustně a musím přiznat, že mě jeho zevnějšek pozitivně zaujal. Vnitřní prostor a konfigurace sedadel umožňuje přepravu až 7mi osob. Samozřejmě mi to nedalo a musel jsem všechna sedadla vyzkoušet. Vpředu a v druhé řadě Freemont nadchne, třetí řada sedadel je spíše pohotovostní, prostoru moc nenabízí, když se ale cestující v druhé řadě uskromní a posunou se více dopředu, dá se vzadu vydržet i delší cesta. Testovaný diesel je dostatečně silný, akusticky utlumený, s kultivovaným projevem. Jízdně je freemont též velmi příjemný. V porovnání s konkurencí nabízí slušnou výbavu i kvalitu za nižší cenu. Dovedu si představit, že pro Fiat bude toto auto úspěšným modelem a že si své řidiče najde.
Petr Kozohorský
Zentiva, 300 automobilů ve firmě
V tomhle autě jsem dnes seděl poprvé a přiznám se, že je na mne už docela velké. Přesto mě při svezení mile překvapily jeho jízdní vlastnosti. Co se týká pronikání podobných vozů do firemních flotil, mají tyto auta primárně dva velké problémy. Prvním je rychle klesající zůstatková hodnota a druhým jakési povědomí mezi lidmi. Lidé to moc neznají a bojí se toho. V tom u nás mají určitě náskok koncernová auta a pochopitelně Škoda. Fiat si zde dříve bohužel získal horší pověst a s tím se nyní musí i díky takovýmto produktům vypořádat. U nás zkrátka pořád platí pořadí německá auta, japonská auta, francouzská auta a pak teprve zbytek.