TEST: Lancia Voyager – Italská manželka

lancia voyager 1

lancia voyager 1Slečna Lancia potkala pana Chryslera a byla svatba. snoubenci se rozhodli, že budou používat společné příjmení Voyager.

Lancia, známá svou pokrokovostí v technických novinkách, patří mezi nejstarší výrobce automobilů na světě, její historie sahá až do roku 1906. Na český trh ale oficiálně vstoupila až jako jedna z posledních, v roce 2007. V rodině Fiatu, která je dnes už velmi široká, a kromě mateřské značky do ní patří i vozy Alfa Romeo, Jeep, Chrysler nebo Dodge, se Lancia profiluje jako progresivní značka s těmi nejmodernějšími technologiemi, která klade velký důraz na individualizaci vozu. V Česku dnes nabízí vozy Ypsilon, Thema, Delta a Voyager.

lancia voyager 4Ani ve svém názvu nová Lancia netají svůj americký původ, vycházející z Chrysleru Voyager. Proč také, když tenhle velký Američan je synonymem velkého rodinného auta, vyrábí se už skoro 30 let a za tu dobu si ho koupilo přes 13 milionů lidí?

Pokud jste manažer s velkou rodinou, ve voyageru dostanete opravdu pořádnou porci auta  – jen délka 5218 mm hovoří za vše. Voyager smazává nevýhodu většiny sedmimístných MPV, do kterých se k sedmi lidem (z nichž dva většinou sedí na velmi provizorních sedadlech) nevejdou už skoro žádná zavazadla. Ve voyageru sedí všichni cestující velmi pohodlně, včetně těch v poslední řadě, a za ně se vejde ještě 934 (!) litrů zavazadel. Sedadla, a vše, co s nimi jde dělat, jsou tím prvním, co člověka při prvním seznámení s  autem zaujme. Především jejich uspořádání je poněkud netypické. Bočními posuvnými dveřmi se dostanete do druhé řady, kde jsou ale pouze dvě samostatná křesla s uličkou uprostřed, kterou se vstupuje do třetí řady s třímístnou lavicí dělitelnou v poměru 60:40. Při nastupování dozadu tedy není třeba skládat opěradla apod. Navíc se všechna sedadla ve druhé a třetí řada dají v případě potřeby snadno a jednoduše zcela složit do podlahy, takže vznikne rovný obří stěhovací prostor o objemu 2394 až 4100 litrů. Jedna nevýhoda tu ale je – pokud chcete přepravit něco objemnějšího a sklopíte třetí řadu, máte najednou pouze čtyřmístné auto.

Interiéru nejde z  hlediska ergonomie a zpracování nic vytknout, naopak za geniálně jednoduchý nápad považuji umístění páky automatické převodovky vpravo od volantu na palubní desku (mimochodem, manuál není v nabídce). Uvolnil se tak prostor na velkou odkládací schránku mezi předními sedadly.

lancia voyager 3Voyager si můžete pořídit buď s benzinovým šestiválcem 3,6 l 208 kW, nebo naftovým čtyřválcem 2,8 CRD 120 kW. Testoval jsem dieselovou variantu, která se dobře hodí pro klidné cestování, protože startovní zrychlení má velmi slušné, a slibuje o tři litry nižší průměrnou spotřebu, než varianta benzinová. V reálu se bude vaše spotřeba odvíjet od stylu jízdy, což samozřejmě platí o každém autě, ale u tohoto 2,3 tuny vážícího obýváku bude každé razantní sešlápnutí plynu k podlaze opravdu citelně znát.

Že Lancia Voyager bude skutečně luxusní zboží, o tom svědčí jediná v Česku nabízená verze výbavy zvaná Gold – s benzinovým motorem za 879 900 Kč, s naftovým za 929 900 Kč. Za tyto peníze ale dostanete mimo jiné vyhřívaná sedadla v první a druhé řadě, vyhřívaný volant, rádio s  dotykovým displejem, kožené čalounění sedadel, ESP, elektricky ovládané boční dveře nebo automatickou třízónovou klimatizaci.

 

Technické údaje: Lancia Voyager 2.8 CRD

Cena od: 929 900 Kč (s DPH)

Motor:

Charakteristika: naftový přeplňovaný čtyřválec

Maximální výkon: 120 kW/3800 ot./min.

Maximální točivý moment: 360 Nm/1800–2800 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 185 km/h

Zrychlení: –

Spotřeba (město/mimo/kombi): 10,5/6,3/7,9 l/100 km

Emise CO2: 207 g/km

Rozměry: Délka/šířka/výška: 5218/1998/1750 mm

Rozvor: 3078 mm

Objem zavazadlového prostoru: 934 l

Pohotovostní hmotnost: 2242 kg

 

{gallery}automobil_ve_firme/lancia_voyager{/gallery}