Prodeje nových aut stále rostou, trh s ojetinami stagnuje

autobazar

autobazarZa první čtyři měsíce letošního roku vzrostl prodej nových aut o 6 procent na zhruba 60 tisíc vozů. Za tímto výsledkem stojí především výrazně úspěšný duben, ve kterém vzrostl počet registrací o 13,5 procenta.

Nejprodávanější značkou je tradičně Škoda s téměř třetinovým podílem na trhu. Druhou příčku stále drží Huyndai, který s 5431 vozy zhruba o 300 vozů vede před Volkswagenem.

Z pohledu paliv vedou benzínové vozy s 56 procenty trhu, následují diesely s 42 procenty a o zbytek se dělí alternativní pohony.

V ostatních kategoriích prodeje klesají. Nejvýznamnější je pokles poptávky u motocyklů, nejméně výrazný pak prodejci registrují u lehkých užitkových vozů.

Jak už bylo řečeno v úvodu, dovoz ojetých vozů stagnuje. Za první čtyři měsíce letošního roku se do Česka dovezlo zhruba 40 tisíc aut. Z pohledu značek vedou paradoxně škodovky, které se vracejí do své domoviny. Populární jsou také fordy a volkswageny. Zajímavým paradoxem jsou prémiové značky, kde prodej ojetin na tuzemském trhu převyšuje prodej nových automobilů.