TEST: Suzuki Kizashi – Proti proudu

suzuki kizashi 7

suzuki kizashi 7Sedmou modelovou řadou značky Suzuki se na českém trhu nedávno stalo Kizashi. Jaké jsou jeho šance u firemních zákazníků?

Sportovní sedany střední třídy jsou lákadlem pro mnoho manažerů. Proč by měli do svého výběru zahrnout i Kizashi? Jeho hlavním tahákem je především atraktivní vzhled v kombinaci s pohonem všech kol. Ten už před časem naším testem prošel, nyní jsme vyzkoušeli základní variantu s pohonem pouze přední nápravy. Kizashi (v japonštině něco jako „předzvěst velkých věcí, které přijdou“) je novou vlajkovou lodí automobilky Suzuki. Tradiční výrobce malých aut tak přeskočil celou jednu třídu, protože v nižší střední nemá žádný model a  troufl si rovnou na třídu střední, kde kraluje Volkswagen Passat a Ford Mondeo.

suzuki kizashi 9Pokud chcete nápadné auto se sportovním vzhledem, pak je design Kizashi pro vás tou pravou volbou. Jde o pohledné auto, které se na silnici nedá přehlédnout, ovšem není to za cenu nějakých extravagantních experimentů. Je výrazné a hravé. Líbil se mi i interiér, ve kterém je kladen důraz na přehlednost a praktičnost – jednoduché srozumitelné ovládání, pohodlná sedadla. Vzhledem k tomu, že se auto nevyrábí v Evropě, nemůžete si vybírat z dlouhého seznamu individuální výbavy (připlatit si můžete pouze za multimediální centrum s navigací, metalízu a prodlouženou záruku), ale zato dostane už ve standardu třeba kožené čalounění, multifunkční kožený volant, elektricky ovládaná přední sedadla nebo dvouzónovou klimatizaci. Zavazadlový prostor je celkem dostatečných 461 litrů, bohužel nemá pravidelný tvar a v zadní polovině se výrazně zužuje, proto byste mu na pohled těch 461 litrů nehádali. Nejvíc mi na něm ale vadily klasické kovové panty, zasahující při zavřeném víku do prostoru kufru.

Hodně „proti proudu“ střední třídy je i nabídka jediného motoru, a to benzinového celohliníkového čtyřválce o objemu 2,4 litru a  výkonu 131  kW. Kombinace pohonu všech kol a automatické převodovky je v této třídě také ojedinělá, a jak ukázal náš předchozí test, i velmi funkční. Řada zákazníků ale preferuje levnější a jednodušší řešení pohonu pouze přední nápravy a manuální převodovky, což je přesně druhá kombinace, ve které si můžete Kizashi objednat.

suzuki kizashi 2A i tato verze funguje velmi dobře. Motor je v nízkých otáčkách dobře utlumený a auto dostatečně akceleruje, kdykoli potřebujete. Přitom není třeba ho hnát do příliš vysokých otáček. Z nuly na stovku se dostane navíc o sekundu rychleji než Kizashi s automatem. Dobrou práci odvádí i podvozek, který zůstává komfortní, ale přitom se díky minimálním náklonům karoserie nebojí ani trochu ostřejší jízdy. Navíc je celé auto bez pohonu 4×4 zhruba o 110 kilogramů lehčí. Pokud se ale necháte unést zážitky, která auto nabízí, velký objem motoru si vybere svou daň v podobě spotřeby, která se z papírové hodnoty 7,9 l/100 km snadno dostane někam k hranici 9–10 litrů.

Celkově si tedy Kizashi zaslouží pochvalu – povedený design, vyvážené jízdní vlastnosti a bohatá výbava, to vše by mohlo zaujmout všechny, kteří se chtějí lišit a netrvají na dieselovém motoru a verzi kombi. Oproti variantě 4×4 klesá i cena vozu – místo 759 900 Kč to v době uzávěrky bylo 679 900 Kč.

 

Technické údaje: Suzuki Kizashi 2.4 VVT 6MT

Cena od: 679 900 Kč (s DPH)

Motor:

Charakteristika: benzinový atmosférický čtyřválec

Maximální výkon: 131 kW/6500 ot./min.

Maximální točivý moment:230 Nm/4000 ot./min.

Dynamika a spotřeba:

Maximální rychlost: 215 km/h

Zrychlení: 7, 8 s

Spotřeba (město/mimo/kombi): 10,6/6,3/7,9 l/100 km

Emise CO2: 183 g/km

Rozměry:

Délka/šířka/výška: 4650/1820/1470mm

Rozvor: 2700mm

Objem zavazadlového prostoru: 461 l

Pohotovostní hmotnost: 1420 kg

 

{gallery}automobil_ve_firme/suzuki_kizashi{/gallery}