Prodeje nových aut v prvním čtvrtletí rostly, překvapil Hyundai
Prodej nových automobilů v Česku v prvním kvartále letošního roku meziročně vzrostl o 3,58 procenta na 43 529 automobilů. Naproti tomu klesl dovoz ojetin, a to o 2,7 procenta na 29 096 vozů. V posledním měsíci však prodeje nových automobilů zpomalily.
Z pohledu značek vede stále Škoda Auto s tržním podílem zhruba 30 procent, což představuje 13 300 automobilů., Na druhém místě se v současné chvíli nachází Hyundai s 3 900 prodanými vozy a třetí je Volkswagen, který na Hyundai ztrácí zhruba 250 aut.
Nejvíce lidé v prvním čtvrtletí kupovali malé automobily s podílem 24 procent, následoval segment střední třídy s 20 procenty a dále s podílem 15,7 procenta následují terénní auta a s podílem 15,4 procenta nižší střední třída. Nejvíce zákazníků se od ledna do března rozhodlo pro Škodu Octavia, kterou si pořídilo 6 481 motoristů. Na druhé příčce se umístil další model Škody Auto, model Fabia s prodejem 3359 vozů a na třetí byl Hyundai i30 s 1068 prodanými kusy.
Rostly také registrace lehkých užitkových automobilů, a to o 5,6 procenta na 2 833 vozů. V tomto segmentu dominoval Volkswagen následovaný Fordem a Renaultem. Podobný trend postihl také autobusy.
pokles prodejů však registruje segment nákladních automobilů, a to o 4,2 procenta na 1 558 kusů, z čehož 62 procent tvořily tahače. Mezi náklaďáky dominuje Mercedes, DAF a Volvo.