ADAC: Mazda 3 jako jediná spotřebuje méně než se udává
Jak jistě všichni víme, udávaná spotřeba se často od skutečnosti výrazně liší. Proto se německý autoklub ADAC rozhodl otestovat, jak moc se deklarované hodnoty odchylují od skutečnosti, a to hned podle nových pravidel.
Testu se prozatím zúčastnilo devět vozidel a u jediného se podařilo absolvovat zkušební trasu se spotřebou nižší, než je ta deklarovaná. Je jím Mazda 3 s benzínovou šestnáctistovkou pod kapotou, která by podle technické dokumentace měla spotřebovat 6,4 litru na 100 km, avšak v ekotestu ADACu se podařilo dosáhnout spotřeby o 0,1 litru méně.
V celkovém hodnocení se tak Mazdě 3 podařilo získat 69 bodů ze sta možných, což představuje výsledek 3 hvězdiček z pěti. Velké diference vykazovaly výsledky testů vozů BMW. Zatímco u BMW X1 sDrive20d Efficient Dynamics činí udávaná spotřeba 4,5 l/100 km v kombinovaném provozu, ADAC naměřil 5,8 l/100 km. BMW 328i má udávanou kombinovanou spotřebu 6,3 l/100 km, výsledek testu přitom činí 7,1 l/100 km.
Nová metodika si bere na paškál také vozy na CNG, LPG a dokonce i elektromobily. Z elektromobilů ADAC podrobil testu vozy Volvo C30 EV a Renault Fluence ZE. V celkovém hodnocení se Volvu podařilo získat 79 bodů a Renaultu pak 84 bodů, což oběma stačilo na čtyři hvězdy.
Volvo podle ADACu spotřebuje 28,3 kWh na 100 km, což je v podstatě dvakrát více než udávaných 14,7 kWh/100 km. Renault pak 25,7 kWh na 100 km (kombinovaná spotřeba dle technické dokumentace činí 14 kWh/100 km).
Celý test se skládá ze dvou částí, které trvají zhruba 20 minut. První část testu reprezentuje jízdu po městě a druhá mimo město s rychlostí nejvýše 120 km/h. Nechybí ani jízda po dálnici, která zahrnuje prudké zrychlování na 130 rychlost km/h a měří zhruba 10 km. Součástí testů je také laboratorní zkouška exhalací jedovatých plynů.