Škodovky stále dominují českému trhu, druhý je Hyundai
Češi stále nejvíce preferují tuzemské vozy Škoda. Svědčí o tom výsledky statistik Svazu dovozců automobilů. Nejprodávanější škodovkou je stále model Octavia.
A právě model Octavia stojí za úspěchem české automobilky nejen v Česku, ale i v ostatních zemích, kde se prodává. I přesto, že se v téměř nezměněné podobě prodává už pěknou řadu let, zájem o ní je obrovský. Na českém trhu se za první dva měsíce letošního roku prodalo o 11 procent více Octavií než loni, přesně 4400 vozů.
Druhou příčku v rámci české automobilky obsadila Fabia. Její prodej však naopak meziročně o sedm procent proklesl, když se pro ni rozhodlo 2138 zákazníků. Tento výsledek přesto stačil na vítězství v segmentu malých aut.
Třetí nejprodávanější škodovkou je kompaktní SUV Yeti, kde prodeje de facto stagnují. Naopak u Superbu došlo oproti loňskému roku k třetinovému poklesu. Letos se jich u nás prodalo 607 kusů.
Spokojeni v Mladé Boleslavi mohou být i s modelem Citigo, který téměř hned po vstupu na trh ovládl segment miniautomobilů.
Celkově prodej nových automobilů v Česku vzrostl oproti loňskému roku o 7,9 procenta na 26 265 vozů. Škodovky z celkového počtu ukrojily 8708 automobilů a obsadily tak s přehledem první příčku. Obrovským překvapením je však místo druhé, které s těsným náskokem 10 aut a prodejem 2171 vozů obsadila značka Hyundai. Třetí místo patří Volkswagenu, kterému dýchají na záda Renault, Ford a Peugeot.