Střední třídě nadále vládne Superb, dotahuje se ale Passat
Segment střední třídy patří mezi flotilami k jednomu z nejčetnějších, avšak pořadí značek se v tomto segmentu po dlouhá léta příliš neliší. I přesto zde ale najdeme několik překvapení.
Daří se tradičně Škodě Auto, která se Superbem v lednu letošního roku bezmála třetinu všech prodaných automobilů (28,7 procenta). Druhým nejprodávanějším modelem je Passat téměř 20 procenty, což představuje 197 prodaných automobilů. Třetí příčku bez velkého překvapení okupuje Ford Mondeo, pro který se rozhodlo 139 zákazníků.
Překvapivá je však příčka čtvrtá, kterou s 50 prodanými vozy obsadila Toyota Avensis, japonskému modelu však dýchá na paty Insignia (47) a Peugeot 508 (41). Dlouho očekávanou novinku z korejské stáje, model Hyundai i40, zakoupilo 33 zákazníků, což sice není mnoho, ale s přehledem to stačí na překonání Mazdy 6, Subaru Legacy, BMW 3, Audi A4, Mercedesu C nebo Renaultu Laguna.
Skokanem měsíce se stal s přehledem VW Passat, jehož prodeje meziročně stouply o 208 procent. Naopak největším propadákem se stala Mazda 6 s poklesem 62 procent.
Celkový počet prodaných aut segmentu střední třídy činí v měsíci lednu 989 kusů.