V čele světového automobilového žebříčku je opět GM
Prodej japonské automobilky Toyota loni klesl o 6 procent na 7,95 milionu vozů. Na pozici lídra světového automobilového trhu se tak dostal odvěký rival japonské automobilky, koncern GM.
Navzdory nepříliš dobrým výsledkům z minulého roku vidí představitelé Toyoty budoucnost optimisticky a věří, že letos prodeje narostou o 21 procent na cifru 8,6 milionu aut. Letošní slabý výsledek byl totiž způsoben ničivým zemětřesením a rozsáhlými záplavami v Thajsku.
Koncern GM na rozdíl od japonské automobilky loni prodejní čísla zvýšil, a to o téměř 8 procent na více než 9 milionů vozů.
Toyota svými výsledky nepřekonala ani Volkswagen, který se s bezmála 8,2 miliony vozů zařadil na druhou příčku světového žebříčku, ani alianci Renault-Nissan, která zaregistrovala nárůst prodejů o 10 procent na zhruba 8 milionů aut.