TEST: Chevrolet Cruze HB 2.0 VCDi – Křížová výprava
Auta vyráběná v Koreji nebral ve firemních prodejích ještě nedávno nikdo vážně. Kia to ale změnila modelem cee´d a Chevrolet teď usiluje o nové zákazníky dokonce několika novinkami najednou. Jedním z hlavních pilířů je cruze hatchback.
První kroky k „dospělosti“ a srovnání kroku s ostatními ryze evropskými značkami už Chevrolet udělal, zejména s modely Captiva a Orlando. A minimálně zaujmout se mu určitě podařilo, což potvrzuje i enormní zájem lidí z mého okolí. A teď přichází další útok na firemní zákazníky v podobě modelu Chevrolet Cruze hatchback. Už v případě výchozího sedanu zahodil výrobce původní jméno Lacceti a rozhodl se dramaticky zlepšit design, jízdní vlastnosti i kvalitu a přitom si zachovat příznivé ceny. A hatchback jde oproti sedanu ještě dál v oblasti praktičnosti. Na jeho příchod jsme se těšili my i samotný importér. Se znakem kříže na kapotě tak vyráží na jakousi křížovou výpravu na území firemních prodejů.
Jako z Hollywoodu
Cruze… to jméno tak trochu voní Hollywoodem – Tomem Cruisem nebo Penelope Cruz… a jeho vzhled je skutečně filmový. Nejvýraznějším prvkem designu je masivní čelní maska chladiče s příčným žebrem a zlatým logem Chevrolet, na kterou navazují agresivně tvarované světlomety pokračující hluboko do boků karoserie.
Hodně vyklenutá křivka střechy, která se táhne od výrazně skloněného čelního okna až po zadní sloupky, tvoří v kombinaci s pomalu klesající zádí velmi pohlednou kombinaci, navíc auto patří mezi nejdelší ve své třídě. Rovněž uvnitř chce cruze působit dojmem většího a luxusnějšího auta, než jakým ve skutečnosti je. Na palubní desce jsou sice tvrdé plasty, ale optický dojem je opět dokonalý. Napomáhá tomu trochu netypické použití různě probarvených panelů. Vkusná je i mírně nakloněná středová konzola s ovladači rádia a klimatizace s důsledně zaoblenými hranami. Na první pohled mě sice zaujalo netypické modré podsvícení přístrojů, po delším používání mě ale trochu iritovala jejich grafika, zejména písmena a číslice složené z „kostiček“ jako na mém starém Atari 800 XL.
Pohodlná jsou i sedadla a cestující mají relativně dost místa, ti vzadu víc, než v původním sedanu. Ale zákazníci ocení především praktičtější přístup do zavazadlového prostoru, který je jen o 37 litrů menší než u sedanu a má tak nadprůměrných 413 litrů. Sklopením zadních sedadel se zvětší na 883 litrů.
Motorová volba? Diesel
Firemní auto nižší střední třídy? Pak nejspíš s turbodieselem. Vědí to i v Chevroletu, proto je v nabídce agregát o výkonu 120 kW a točivém momentu 360 Nm. Nová pohonná jednotka nahrazuje dřívější verze 92 a 110 kW a zároveň nově nabídne šesti stupňovou manuální převodovku namísto dřívější pětistupňové. Výhody tohoto spojení jsou jasné už po prvních kilometrech – dobré odhlučnění, kultivovaný projev a dostatek výkonu pro předjíždění. K autu se určitě hodí mnohem lépe než dva nabízené benzinové motory. Budete možná mít jen trochu problém udržet na uzdě jeho spotřebu, abyste se přiblížili výrobcem slibovanému průměru 5,6 l/100 km. Pomáhat vám v tom bude ukazatel doporučeného řazení rychlostních stupňů. Manuální šestistupňová převodovka pak patří k těm lepším, a třeba francouzská konkurence by ji Chevroletu mohla závidět.
Podvozek udělal také velký pokrok vpřed oproti dřívějším modelům této značky, a dobře splní misi pohodlné jízdy na rozbitých českých silnicích. Na nich totiž dobře tlumí nárazy a řidič si tak užije vcelku pohodlnou jízdu. A jako vždy, v neposlední řadě o nákupu nového vozu rozhoduje cena. A i ta zní zajímavě – základní model s benzinovým motorem 1.6 a výbavě LS byl v době uzávěrky za akční cenu 274 900 Kč, testovaný diesel ve vyšší výbavě LT+ (ESP, klimatizace, parkovací senzory vzadu, elektricky ovládaný okna, tempomat…) za 365 000 Kč. Cruze hatchback má před sebou určitě náročnou cestu do firemních garáží, ale vyjel na ni dobře vybaven. Poměr velikosti a ceny má velmi zajímavý, Chevrolet k němu přidává prodlouženou pětiletou zárukou. Takže rozhodně stojí za to ho vyzkoušet.
AUTOMOBILKA DOPORUČUJE:
Martin Macko
Fleet manager Chevrolet
Cruze hatchback je důležitým kamínkem do naší fleetové mozaiky. Jeho potenciál je znát ihned po jeho uvedení na salonech. České republice se v prvních dvou měsících prodeje podařilo získat celých 51 % z celkových zákaznických objednávek regionu střední a východní Evropa. Cruze hatchback oslovuje zákazníky nejen svojí výjimečnou bezpečností a výbavou od základního modelu, ale i obrovským zavazadlovým prostorem. Pro firemní zákazníky má mnoho předností díky využití systémů, které bezpečně fungují ve vozech jiných značek koncernu General Motors. Zákazník dostává velikou porci technologií, které jsou standardem spíše ve vyšší třídě. Stejně tak to platí o podvozkové DELTA platformě, která je velmi úspěšným počinem našeho koncernu. Toto vše se začíná odrážet v rostoucích zůstatkových hodnotách vozu, který může být pro potenciální zákazníky velmi vítanou změnou v šedi stávajícího firemního vozového parku.
Technické údaje: Chevrolet Cruze 2.0 VDCi
Cena od: 365 000 Kč (s DPH)
Motor:
Charakteristika: přeplňovaný naftový čtyřválec
Maximální výkon: 120 kW/3800 ot./min
Maximální točivý moment:
360 Nm/1750 ot./min
Dynamika a spotřeba:
Maximální rychlost: 205 km/h
Zrychlení: 8,5 s
Spotřeba (město/mimo/kombi):
7,7/4,4/5,6 l/100 km
Emise CO2: 147 g/km
Rozměry:
Délka/šířka/výška: 4510/2067/1477 mm
Rozvor: 2685 mm
Objem zavazadlového prostoru: 413 l
Pohotovostní hmotnost: 1555 kg
Další motorizace:
Benzin: 1.6 91 kW
1.8 104 kW
{gallery}automobil_ve_firme/Chevrolet_Cruze_Hatchback{/gallery}