TEST: Chevrolet Orlando – Křížové eso
Chevrolet je jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě. Letos, v roce stého výročí svého založení, chystá velkou modelovou ofenzivu. Během 12 měsíců plánuje představit celkem čtyři nové modely. Tím prvním je originální MPV Orlando.
Vozy třídy MPV nejsou sice zdaleka nejprodávanější, přesto v západní Evropě tvoří zhruba pět procent nově prodaných aut, tedy asi 850 000 kusů. V jižní a východní Evropě je to o něco méně, asi 3,5 procenta, ale i to se Chevroletu zdá zajímavé. Významné procento těchto aut míří v rámci individuálních nákupů i k firemním manažerům.
Robustní už na první pohled
Chevrolet vsadil v případě orlanda především na velmi zajímavé ceny (od 367 900 Kč, tou částkou musíme poměřovat veškeré další hodnocení), ale i originální vizáž. To do konce srpna ocenily už téměř čtyři stovky českých zákazníků.
Nepřehlédnutelná je výrazná maska chladiče s obrovským zlatým logem a vzhledem k velikosti auta (4652 mm na délku) relativně skromné boční prosklení, které má orlandu dodat sportovní vzhled. Ten podtrhují i svalnaté, výrazné oblouky blatníků a až 18palcová kola. Přitom si stále zachovává dojem velkého robustního vozu s velkým vnitřním prostorem, což je asi to hlavní, co zákazníci od auta tohoto typu očekávají.
Interiér rozhodně nepůsobí laciným dojmem, což by člověk při pohledu do ceníku mohl očekávat. Výrobce avizuje v případě palubní desky dokonce inspirací modelem Corvette, já ocenil především jeho funkčnost a přehlednost. Bonusem bylo zajímavé modré podsvícení přístrojů.
V základu pro sedm
Orlando se na český trh dodává jako sedmimístné. Při plném obsazení si tak s sebou vezmete jen 101 litrů zavazadel, ale naopak při sklopení druhé a třetí řady sedel odvezete 856 litrů nákladu. V pětimístné konfiguraci to pak je 466 litrů. To určitě není v dané třídě nejvíc, ale orlandu je třeba přiznat snadnou manipulaci se všemi sedadly (třetí řada se jedním pohybem skládá do podlahy) a celou řadu odkládacích schránek. Jedna z nich je poměrně originální – je totiž ukrytá za panelem audio soustavy a je v ní umístěna přípojka na USB nebo iPod.
Prostor na odložení drobností mají u sebe i cestující ve třetí řadě sedadel, která jsou sama o sobě sice určena především pro děti, ale jsou mnohem pohodlnější než u řady konkurentů. Povedená je druhá řada sedadel, na které je za prvé pohodlný přístupu, za druhé spousta místa pro nohy i nad hlavou, přestože je celá umístěna asi o 4 centimetry výš než řada první.
Výjimečná cenová nabídka
Pod kapotou jsou na výběr tři čtyřválcové motory Chevrolet; jeden benzínový a dva naftové. Benzinový agregát má objem 1,8 l a produkuje 104 kW při 6200 otáčkách.
Dva dieselové mají stejný zdvihový objem dvou litrů, ale jsou vyladěny na výkon buď 96 nebo 120 kW. My jsme v testu vyzkoušeli posledně jmenovaný, který slibuje průměrnou spotřebu jen 6 l/100 km. Té se nám vzhledem k syrovosti motoru nepodařilo dosáhnout, přesto jsme se udrželi na velmi slušné úrovni něco málo nad 7 litrů. Předností motoru je velmi nízká úroveň hluku – od dieselu z koncernu GM jsme až takové ticho opravdu nečekali. Příjemným překvapení byly i jízdní vlastnosti vyladěné zejména pro delší cesty po dálnicích, rezervy má podvozek při jízdě přes příčné prahy či koleje.
A na konci jsme opět u toho, čím jsme začínali, a tím je cena. V disciplíně cena/výkon je orlando nejlepším MPV na trhu. Nejnižší cena u benzinového motoru činí zmíněných 367 900 Kč, u testované verze ve vyšší výbavě pak 474 900 Kč.
Chevrolet nabízí firemním zákazníkům (v jeho podání všem, kteří mají IČO) slevu 18 % ze základní ceníkové ceny na téměř všechny modely s výjimkou výchozích. V případě orlanda se tak sleva vztahuje už na model s klimatizací, za který zaplatíte 346 715 Kč včetně DPH. Jiné takové auta na trhu rozhodně není.
Technické údaje: Chevrolet Orlando 2.0 VCDi
Cena od: 474 900 Kč (s DPH)
MOTOR:
Charakteristika: přeplňovaný naftový čtyřválec
Maximální výkon: 120 kW/3800 ot./min
Maximální točivý moment: 360 Nm/2000 ot./min
DYNAMIKA A SPOTŘEBA
Maximální rychlost: 195 km/h
Zrychlení: 10,0 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 7,9/ 4,9/6,0 l/100 km
Emise CO2: 159 g/km
ROZMĚRY
Délka/šířka/výška: 4652/1836/1633 mm
Rozvor: 2760 mm
Objem zavazadlového prostoru: 466 l
Pohotovostní hmotnost: 1655 kg
DALŠÍ MOTORIZACE:
Benzin: 1.8 (104 kW)
Diesel: 2.0 VCDi (96 kW)
{gallery}automobil_ve_firme/Chevrolet_Orlando{/gallery}