Evropské automobilky se bojí korejské konkurence
V kuloárech už se to šušká nějakou dobu. Korejské automobilky se přibližují k evropským a japonským mílovými kroky a pomalu se stává běžné, že v některých disciplínách své zavedené konkurenty i porážejí. Potvrzují to i představitelé samotných zavedených výrobců, kteří přiznávají, že konkurenci z Koreje berou opravdu vážně.
Není to ani deset let zpět, kdy byly korejské značky zbytku světa spíše pro smích. Časy se ale mění a Korejci začínají vyrábět auta hezčí, kvalitnější a přitom ve většině případů levnější než automobily zavedených značek.
Prozatím představovaly automobily z Koreje hrozbu především v segmentu malých aut, nižší střední třídy a modelů SUV. V tuto chvíli ale Korejci útočí v dalším segmentu, a to modelem Hyundai i40, který v dohledné době doplní i model střední třídy od sesterské automobilky KIA.
Analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB dokonce uvedl, že koncern Hyundai-KIA bude soupeřit s Volkswagenem o titul největšího výrobce automobilů na světě. Nestane se tak příští rok, ale v dohledné době se tohoto souboje pravděpodobně dočkáme.
Svědčí o tom výsledky korejské automobilky, které výrazně předstihují zbytek automobilového trhu. Podle statistik zveřejněných Evropským sdružením výrobců automobilů ACEA dosáhla značka Hyundai v srpnu rekordního podílu na trhu ve výši 3,5 %. V uplynulém měsíci bylo registrováno 27 376 vozidel Hyundai, což znamenalo nárůst o 18,3 % v porovnání se srpnem 2010, přestože celkový trh vzrostl jen o 7,8 %. Během prvních osmi měsíců bylo v Evropě celkově registrováno 264 941 vozů Hyundai, což je další rekord pro tuto značku. To odpovídá tržnímu podílu 2,9 %. Prodej od začátku roku do srpna vzrostl meziročně o 10,1 %, zatímco celkový trh zaznamenal pokles o 1,1 %.