TEST: Ford C-Max 1.6 TDCi – Precizní práce
Jakkoli je Ford C-Max určen spíše pro individuální manažerské nákupy, skrývá uvnitř věci podstatné pro mnohem typičtější flotilový vůz – jako první totiž využívá globální platformu Fordu pro vozy segmentu C, na které se už představil nový focus.
Pokud bych měl zvolit jedno slovo, které je pro nový C-Max charakteristické, bylo by to „precizní“. Precizní jsou použité materiály, systém sklápění sedadel nebo třeba řazení. Ale popořádku. Druhá generace malého MPV se nabízí ve dvou provedeních – jako pětimístný vůz nebo pod názvem Grand C-Max s dvojicí sedadel navíc. Tu umožnil osadit o 140 mm delší rozvor náprav, který u pětimístné verze činí 2648 mm při délce 4380 mm.
Na první pohled se obě verze odlišují tím, že ta kratší má zadní boční dveře klasické, ta delší posuvné. Vzhled interiéru i exteriéru vychází z již delší dobu uplatňovaného „kinetického“ designu, najdete zde tedy mnoho společného s dalšími vozy Ford. U MPV se ovšem hraje spíše na funkčnost a užitné vlastnosti. V této oblasti nabízí C-Max dostatek prostoru i pohodlí. Základní objem kufru činí solidních 471, až po střechu 628 litrů zavazadel. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40/20/40 a nezávisle sklopná.
Na přání dodávaný systém Comfort umožňuje posunout obě krajní sedadla směrem dozadu a blíž ke středové ose vozidla. Radost mi neudělaly některé ergonomické detaily, zejména ovládání přístrojů – například na multifunkčním volantu jsou na obou jeho stranách stejné ovladače, bohužel nepopsané. Naopak jiné detaily hodnotím velmi vysoko, například díky speciálně tvarovaným A-sloupkům je výborně vidět z auta šikmo vpřed, nebo zdánlivý detail – jedna volba palubního počítače umožňuje vidět na jedné obrazovce dohromady více údajů – není tedy třeba přepínat mezi spotřebou, dojezdem, časem apod.
Bez připomínek platí dlouhodobě známá rovnice Ford = skvělé jízdní vlastnosti. C-Max totiž jezdí tak dobře, že strčí do kapsy nejen většinu kombíků, ale i řadu kompaktních hatchbacků. Zkrátka pokud rádi řídíte, s C-Maxem si to užijete. Ford hodně zapracoval i na motorech, takže v C-Maxu najdete třeba zcela nový zážehový čtyřválec Ford EcoBoost SCTi 1,6 l ve variantách 110 a 132 kW. Rozsáhlou inovací prošly i vznětové agregáty Duratorq TDCi 1,6 l a 2,0 l. A perlička na závěr – už v sériové výbavě je bezvíčkové hrdlo nádrže Ford EasyFuel, které bylo speciálně navrženo podle průměru tankovacích pistolí. Pistoli s naftou tak nelze zasunout do hrdla nádrže vozu spalujícího benzín a naopak.
Technické údaje: Ford C-Max 1.6 TDCi
Cena: 531 250 Kč
MOTOR: naftový přeplňovaný čtyřválec, 1560 cm3, 85 kW/3600 ot./min, 250 Nm/ 1750 -2500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 11,3 s
Maximální rychlost: 184 km/h
Spotřeba město/mimo/kombi: 15,4 /4,1 /4,6 l/100 km
Objem zavazadlového
prostoru: 471 l
{gallery}automobil_ve_firme/Ford_C_Max{/gallery}