Vydařené testování letních pneumatik

dsc06106

dsc06106Sedmého dubna uspořádal náš magazín akci určenou flotilovým manažerům, kteří měli za uzavřenými branami Motorlandu v Bělé pod Bezdězem možnost otestovat si kvalitu jednotlivých letních pneumatik. Ke svezení byla nachystaná i řada zajímavých automobilů, a tak se nikdo ani chvilku nenudil.

Jak jsem zmínil již v  úvodu, náplní naší letošní první eventové akce určené pro správce vozových parků byl na  počátku dubna test letních pneumatik. Za  tímto účelem jsme se nechali inspirovat nejnovějšími výsledky nezávislých testů německého autoklubu ADAC a na vybraných dvojicích atraktivních modelů jsme proti sobě nechali vždy bojovat vítěze testu proti poraženému. Ať má každý možnost porovnat rozdíl v chování pneumatik jak při běžné jízdě, tak při krizových situacích.

dsc06149Za  tímto účelem jsme se sešli v  Motorlandu v Bělé pod Bezdězem nedaleko Mladé Boleslavi, kde mohli oslovení flotiloví manažeři porovnávat chování pneumatik od ranních do odpoledních hodin v malých skupinách tak, aby tato akce nikomu nezabrala celý den, ale aby si měl možnost každý vyzkoušet všechny modely přistavených aut i všechny typy pneumatik. K tomu výtečně posloužila plocha Motorlandu, která manažerům nabídla jak pomalou sekci s ostrými zatáčkami, tak otevřený rychlejší okruh se zatáčkami projížděnými vyšší rychlostí. Nechyběla ani kluzná fólie, aby si mohl každý vyzkoušet i chování jednotlivých druhů pneumatik na mokru.

Za účelem testování byly připraveny modely Peugeot 508, VW Passat a  Kia cee´d, pro další otestování a vyzkoušení i Peugeot 5008, atraktivní model RCZ a  VW Golf či Touran. Aby nebyla o zábavu nouze, v poledních hodinách přijel návštěvníky se svým speciálem Peugeot 206 S160 svézt v závodním tempu i profesionál rallye Jiří Vlček.

p1070153Akci vyšlo vstříc i dobré počasí a nás zajímalo, zda-li přijeli zúčastnění spíše za samotným testem pneumatik, nebo za svezením s  novými  či zajímavými modely aut. Miroslav Štěpánik z generálního ředitelství vězeňské služby k  tomuto říká: „Byli jsme zvědavi na auta, ale hlavně nás zajímaly právě pneumatiky. Mít tu možnost vyzkoušet si je na  vlastní kůži bylo skvělé, to se vám jen tak nenaskytne a ty rozdíly mezi pneumatikami jsou jasně cítit. A  dokonce jsme se s  kolegy i  často shodovali, což je důkaz toho, že tam ty rozdíly jsou.“ A jeho kolega Jaroslav Jančo pokračuje: „Já jsem se třeba moc rád svezl s novým Peugeotem 508, ostatně i se cee´dem. Už mnohokrát jsem si ho prohlížel, ale nikdy jsem neměl možnost se v něm svézt.“

Touhu po  otestování především pneumatik nám ale potvrdil i Jiří Rambousek ze správy majetku firmy ČEZ: „Já jsem sem přijel jednoznačně kvůli pneumatikám. Osobně dbám při výběru především na kvalitu, tak jsem si to chtěl v přímém srovnání ověřit. Rozdíly mě velmi zaujaly, ale moje filozofie se potvrdila. V dnešním testu byly jednoznačně nejlepší modely Continental a  Nokian.“ Naopak zejména kvůli přítomným automobilům dorazil Martin Mucek ze společnosti Toptrans, kterému se líbilo i samotné pojetí akce: „Já jsem se přijel především svézt avizovanými modely. Člověk nemá běžně čas na to, aby obcházel jednotlivé showromy a  škemral o  svezení, tohle byla ideální varianta. Mimoto jsme vděčný i za dobrou organizaci a koncept, kdy tu člověk nemusí trávit celý den s nudným čekáním, než na něho přijde řada. A zážitek bylo i svezení od profíka, to jsem nečekal!“

dsc06151Nás vedle spokojenosti samotných účastníků těšily i reakce zástupců automobilek. Pavel Havelka z flotilového oddělení Peugeotu ČR si pochvaloval především přímý kontakt s  jednotlivými účastníky: „Mám podobné akce docela rád, člověk se alespoň podívá ven z kanceláře, což se mu zase tak často nepoštěstí. Pro nás je přínosem potkávat se na takové akci s jednotlivými flotilovými manažery, protože osobní kontakt je vždy ten nejcennější.“

A  spokojeni byly i  další partneři akce Den s  Flotilou. Tak například přítomný Lukáš Líbal, marketing manager společnosti Nokian Tyres: „Den s  Flotilou byla velmi dobrá příležitost, jak se setkat se správci vozových parků a blíže je informovat o našich produktech a jejich vlastnostech. Osobní setkávání s těmito, z našeho pohledu, koncovými zákazníky, je vždy poměrně obtížné. Pro firmu Nokian Tyres a  hlavně pro každého zákazníka je vždy výhodné otestování a  porovnání našich produktů v praxi a například při brzdění na  mokrém povrchu, tak jak tomu bylo právě na Dni s Flotilou.“ A  podobně naladěn odjížděl z  akce i  Petr Bartoš, obchodní zástupce ContiTrade Services, provozovatele sítě BestDrive: „Na této akci bylo zajímavé, že postřehy jednotlivých účastníků potvrdily závěry odborníků v testu ADAC, a to jistou převahu prémiových značek (Conti, Michelin, Bridgestone) nad ostatními. Byl jsem mile překvapen takzvaně laickými postřehy a  poznatky o  fungování pneumatik na  různých površích. Z  této akce jsem si odnesl opravdu zajímavé poznatky a hlavně obchodní kontakty, které uplatním v další pracovní činnosti. Líbil se mi i výběr místa a objednání parádního počasí.“

{gallery}Bela{/gallery}