TEST: Audi A7 Sportback – Tři v jednom
Audi nemá sice příliš kreativní, ale zato zcela jasnou metodiku pojmenovávání svých modelů. Stačí říct A7, a hned je jasné, že loňská novinka bez přímé předchůdkyně má být lepší než A6, ale zase ne tak velká a luxusní jako A8.
Automobilka chce v modelu A7 Sportback spojit výhody hned tří typů aut. Vůz vypadá jako sportovní kupé, má dát svému majiteli prestiž a komfort limuzíny a díky tomu, že vzadu se neotvírá pouze víko kufru jako u ostatních limuzín této velikosti, ale celá stěna i se zadním oknem, slibuje být i praktická jako kombi.
Jestli je někdy vozům Audi vyčítáno, že se designově sjednocují až příliš, A7 je i přes řadu prvků společných s ostatními sourozenci vzhledově zcela svébytným modelem. Bez pár centimetrů pětimetrovou karoserii se splývavou siluetou odlehčují bezrámové dveře. Dlouhý rozvor a krátké převisy zase dodávají autu sportovní šmrnc, který si svoji skupinu zákazníků zcela jistě najde.
Audi A7 navíc nabízí přístupný zavazadlový prostor o objemu 535 litrů, který sklopením dělených zadních opěradel vzroste na 1390 litrů. Interiér charakterizuje především ticho. Už běžná verze dokonale tlumí vnější hluk, a to si navíc můžete připlatit za skla se speciální fólií pro ještě větší akustický komfort zejména v dálničních rychlostech. Další slova charakteristická pro interiér jsou pohodlí, prostor a luxus. Ten je znát třeba v takových detailech jako jsou ozdobné prvky. Kromě hliníku je to pravé dřevo – žilkované jasanové, tmavě hnědé kořenové dřevo ořešáku či dýha z vrstveného dubového dřeva. Vypadá to opravdu dobře.
Na výběr jsou čtyři motory, výhradně šestiválce, dva zážehové a dva vznětové s výkony od 150 kW do 220 kW. Na jedné straně můžete volit velmi úsporný dieselový třílitr 150 kW s udávanou průměrnou spotřebou 5,3 litru nafty na 100 km, na druhé straně nabídky stojí benzinový třílitr 220 kW. S ním má auto pod plynem vždycky rezervu pro další zrychlování, v případě potřebu zvládne stovku za něco málo přes pět sekund. Udávaná průměrná spotřeba 8,2 l/100 km je ale trochu z říše snů, i při velké snaze o úspornou jízdu jsem se dostal na 9,7. A když se nebudete příliš krotit, brzy zjistíte, že nádrž je „jen“ 65litrová.
Sloganem Audi je „náskok díky technice“, a tady si ho užijete měrou vrchovatou. Sériově jsou například do A7 montovány bi-xenony, na přání můžete dostat adaptivní světlomety, které zajišťují vhodné osvětlení ve městě, při odbočování, při jízdě mimo město a na dálnici. Vlajkové lodi A8 se A7 Sportback přibližuje i řadou nejnovějších asistenčních systémů. K dispozici je například adaptivní tempomat, systém sledování jízdních pruhů, speciální kamera rozpoznávající dopravní značky a dokoupit je možné i systém nočního vidění. To ovšem ne v základní ceně, která činí 1 352 200 Kč s motorem 2.8 150 kW.
Technické údaje: Audi A7 Sportback
3.0 TFSI quattro
Cena: 1 537 500 Kč (s DPH)
MOTOR: zážehový přeplňovaný
šestiválec, 2995 cm3, 220 kW/ 5250-6500 ot./min, 440 Nm/2900-4500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 5,6 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Spotřeba město
mimo/kombi: 10,8/6,6/8,2 l/100 km
Emise CO2: 190 g/km
Objem zavazadlového prostoru: 535 l
{gallery}automobil_ve_firme/Audi_A7{/gallery}