TEST: Opel Insignia 2.0 CDTi 4×4 – Ředitelská čtyřkolka

opel insignia st 5

opel insignia st 5Čtyři desítky různých ocenění po celém světě včetně Evropského auta roku, to je bilance vlajkové lodi Opelu, modelu Insignia. Testem Flotily prošla verze s dvoulitrovým turbodieselem a pohonem všech kol.

Ve  střední třídě nenajdete moc vozů, které se nabízejí hned ve třech karosářských variantách – jednou z mála výjimek je Opel Insignia, který můžete mít jako sedan, hatchback nebo kombi zvané Sports Tourer. Právě posledně jmenovaná verze s dieselovým motorem je určitě zajímavou l otilovou volbou, nyní ji navíc lze kombinovat i s pohonem všech kol, což třeba u Fordu Mondeo nebo Renaultu Laguna není možné.

opel insignia st 2Designově je insignia určitě velmi výrazné auto, byť je vzhled trochu podřízen účelnosti. Délkou 4908 mm deklasuje verze Sports Tourer konkurenční vozy, mnohdy i  ty o třídu výš, ale objemem zavazadlového prostoru 540 – 1530 litrů zaostává za mondeem nebo superbem. Pokud ale ne jsou objemy to jediné, na  čem vám záleží, nabízí insignia ve  všech ohledech dostatečný prostor.

Testovaný vůz byl novinkou loňského roku, kdy se do  nabídky dostalo spojení dvoulitrového turbodieselu s výkonem 118 kW a adaptivního pohonu 4×4. Do  té doby byl pohon všech kol spojen jen s dvoulitrovým benzinovým agregátem, a  podle automobilky si celých 45 procent zákazníků tohoto motoru objednalo i  pohon 4×4. Pro i remní klienty, kteří nechtějí, nebo kvůli interním předpisům nemohou sáhnout po voze SUV, ale přitom chtějí pohon obou náprav, je to víc než zajímavé opel insignia st 4řešení. Motor má dostatek síly pro běžnou jízdu, průměrně si řekne o 6,2 l/100 km, což ve  spojení se 70 litrovou nádrží umožňuje dojezd bez natankování přes 1000 kilometrů. Pohon všech kol vás zase spolehlivě vytáhne z 99 % situací, do  kterých se běžný řidič zejména v  zimě dostane – do  terénu tohle auto samozřejmě není určeno. Oproti základní ceně Insignie ST 2.0 CDTI 118 kW 686 900 Kč si ale za  čtyřkolku musíte připravit 774 400 Kč.

Pro firemní zákazníky by dobrým signálem mělo být, že podle zprávy DEKRA Faults Report 2011, která hodnotí spolehlivost automobilů, 96,1 procenta Insignií nevykazovalo žádné závady, což je nejlepší výsledek ze všech testovaných automobilů.

pavel silha generelni reditel opel czAutomobilka doporučuje:

Proč jste si jako služební auto vzal právě Insignii 4×4 kombi s tímto motorem? Je to to nejlepší, co nabízíte, nebo jste volil i podle něčeho jiného?

Samozřejmě Insignia je vlajková loď značky Opel – a  především kombi verze Sports Tourer a s pohonem 4×4 je skutečně špičkovou nabídkou značky. Ano, mohl jsem volit opravdu „ostrou“ Insignii OPC 4×4 o výkonu 325 koní, ale zůstaňme „na zemi“: 160 koní mého turbodieselu při dnešním provozu bohatě stačí. A  jezdit kolem sedmi litrů na sto kilometrů je nejenom pohodlné – na jednu nádrž najedu tisícovku kilometrů, ale určitě tolik nedráždím ani militantní ekology.

Co vy osobně na tomhle autě oceňujete jako uživatel?

Jako zasloužilý otec tří dětí v kombi vidím především ideální kombinaci rodinného a manažerského vozu. Opravdu není špatný pocit, když se za vámi otočí leckterá hlava… i když to je jenom kvůli křivkám vašeho auta.

Pavel Šilha, generální ředitel Opelu v České republice

 

Technické údaje: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 4×4

Cena:  774 400 Kč (s DPH)

MOTOR

Charakteristika: Naftový přeplňovaný čtyřválec

Maximální výkon: 118 kW/4000 ot./min

Maximální točivý moment: 350 Nm/1750 ot./min

DYNAMIKA A SPOTŘEBA

Maximální rychlost: 210 km/h

Zrychlení: 10,3 s

Spotřeba (město/mimo/kombi): 8,3/5,0/6,2 l/100 km

Emise CO2: 164 g/km

ROZMĚRY

Délka/šířka/výška: 4908/1856/1520 mm

Rozvor: 2737 mm

Objem zavazadlového prostoru: 540 l

Pohotovostní hmotnost: 1610 kg

DALŠÍ MOTORIZACE

Benzin 1.6 Ecotec (85 kW)

1.6 Turbo Ecotec (132 kW)

1.8 Ecotec (103 kW)

 

{gallery}automobil_ve_firme/opel_insignia{/gallery}