Další Porsche na naftu přijíždí do ČR
Je jím čtyřdveřové Gran Turismo Panamera, která pod kapotou ukrývá šestiválcový diesel o objemu 3,0 litru. Z Panamery Diesel se také stává Porsche s největším dojezdem všech dob, na jedno natankování je to až 1200 km.
Na pneumatikách s nízkým valivým odporem má kombinovanou spotřebu paliva podle cyklu NEFZ jen 6,3 l/100 km při produkci CO2 167 g/km. Toto první šestiválcové vznětové Gran Turismo je proto například schopné na jedno natankování absolvovat cestu z Prahy do Monaka. Na českém trhu bude Panamera Diesel k dispozici od letošního srpna.
Dynamiku novému modelu dodává vznětový třílitrový motor V6 s výkonem 250 k (184 kW) podávaným v rozmezí 3800 až 4400 otáček za minutu. Nejvyšší točivý moment 550 Nm je k dispozici od 1750 do 2750 otáček za minutu. S osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic S je šestiválcová Panamera Diesel schopna zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximální rychlost je 242 km/h. Panamera Diesel je tak připravena rychle a s působivou lehkostí překonávat dlouhé vzdálenosti, vysoká převýšení i ostré zatáčky. Kombinovaná spotřeba se standardními pneumatikami je 6,5 l/100 km (172 g/km CO2). Panamera Diesel se dodává výhradně v kombinaci s pohonem zadních kol.
Třílitrový vznětový šestiválec modelu Panamera Turbo disponuje těmi nejmodernějšími technologiemi. Jedná se například o přímé vstřikování Common rail s piezoelektrickými vstřikovači, které pracující s tlakem 200 MPa. Nechybí přeplňování pomocí turbodmychadla s elektronicky ovládanou variabilní geometrií rozváděcího kola turbíny, řízená recirkulace výfukových plynů nebo oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Standardní výbavou tohoto motoru je také funkce auto start/stop.
Standardně dodávané ocelové odpružení Panamery Diesel může být na přání nahrazeno adaptivním vzduchovým podvozkem, který umožňuje velmi široký rozsah nastavení. Poskytuje tak nejen větší komfort, ale i nekompromisní zaměření na sportovní dynamiku.