TEST: BMW 750Li xDrive – Prostě „first class“
Se sedmičkovým BMW se posouváme ke kategorii vozů pro top management, kde se miliony počítají trochu jinak. Důkazem je i testovaná verze BMW 750Li xDrive, za jejíž cenu příplatkových prvků byste si mohli pořídit nové BMW 535i.
Kategorie luxusních aut je úplně jiný svět, který přichází i s trochu pozměněnými požadavky na prostor, komfort i jízdní vlastnosti. Je to segment automobilů určený pro převoz top managementu či vrcholných státníků, kteří již dávno rezignovali na přízemní studování ceníků a spíše než na obsah základní výbavy hledí na vysoký komfort cestování či image vybrané automobilky. Není proto divu, že tomuto segmentu dominují modely zaběhlých německých prémiových značek, které se u svých vlajkových lodí předhánějí ve využitých technologiích a míře reprezentativnosti.
Připlaťte si za komfort
Segment luxusních limuzín s sebou přináší lákavou možnost volit mezi standardním či prodlouženým provedením Long. U BMW řady sedm se za delší variantu připlácí 85 000 Kč a za tuto cenu dostanete o 140 mm delší automobil, který nabídne především více místa na zadních sedadlech, kam ostatně směřuje veškerá pozornost veškerého dění. Upřímně řečeno, standardní sedmičkové BMW vzadu příliš místa nemá, a tak vezmete prodlouženým rozvorem jistě zavděk. Tento zásah je mimo jiné patrný i při pohledu na bok auta, u kterého vás jistě zaujme i délka zadních dveří, které musí umožňovat bezproblémové nastupování a vystupování z vozu. Manipulace s dveřmi je přesto velmi snadná, protože o dovírání dveří se tentokrát postará elektronika.
Velebení použitých materiálů nebo zpracování na palubě luxusního BMW by bylo nošením dříví do lesa, stejně jako hanění praktičnosti příplatkového čalounění jemnou kůží Merino Champagne. Zrak i hmat poté potěší i tvar volantu z příplatkového M paketu nebo kůží obšité boční sloupky či znovu příplatkový strop čalouněný Alcantarou. My se ale zaměřme na dvojici zadních sedadel, která nepostrádá samostatné elektrické ovládání ani příplatkové masážní funkce. Oba ze zadních cestujících mají navíc k dispozici vlastní obrazovku i společný volič iDrive, kterým je zezadu dokonce možné přebíjet i zásahy řidiče. A jak je to s již zmiňovaným prostorem? Ten je tu vskutkukrálovský a kdyby vám ho čistě náhodou přišlo přece jen málo, vždycky stačí pouze sáhnout na váš volič iDrivu a bez optání si posunout přední sedadla podle přání.
Neomezená dynamika
Ať už byste sáhli u BMW řady 7 po kterékoliv motorizaci, brzdou provozu byste ani při hmotnosti automobilu rovnající se dvou tunám jistě nebyli. Tím spíše rozhodnete-li se zvolit benzinové provedení, které startuje verzí 740i s výkonem 326 koní, pokračuje přes 750i s výkonem 407 koní a graduje vrcholnou řadou 760i s výkonem 544 koní. Testovanému kousku ve verzi L pod kapotou ševelil dvěma turby přeplňovaný osmiválec 750i o objemu 4,4 l,jehož výkon putoval díky pohonu xDrive na všechna čtyři kola.
Vůči tomuto motoru lze mít jen těžko nějaké výhrady, ostatně stejně jako k fungování automatické šestistupňové převodovky, která řadí velmi hladce, rychle a předvídatelně.
Dynamika vozu je dechberoucí, turba mají téměř nezaznamenatelnou prodlevu a sedmička je v této konfiguraci schopná vyrazit kupředu v podstatě při jakékoliv rychlosti a na jakýkoliv stupeň. Zdolání stokilometrové rychlosti během 5,1 s budiž důkazem mých slov, stejně jako velmi rychlé přiblížení elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h. I vzhledem k těmto parametrům vřele doporučuji investici do head-up displeje, který tak může být při jmenovaných vlastnostech vozu, skvělému odhlučnění automobilu a pocitu majestátnosti leckdy jediným pomocníkem napovídajícím vám o barbarských rychlostech, kterými byste se na silici mohli pohybovat.
Cena pouze orientační
Jak jsem naznačil již v úvodu, skončit při sledování ceníku u základních položek by mohlo být v kategorii luxusních vozů vcelku ošemetné. Byť tyto vozy pochopitelně nabízejí velmi bohatý základ, konečná cena se zejména u BMW díky příplatkům na konec stejně vyšplhá o významnou částku výše.
Přesto může být zákazník mnichovské automobilky, toužící po vlajkové lodi, vcelku spokojený. BMW nabízí sedmičkovou řadu s kompletní motorovou nabídkou čítající dvojici turbodieselů a trojici výkonných benzinových motorů, pohon pouze zadních či všech kol a nechybí ani moderní hybridní verze ActiveHybrid7, která taktéž nabízí i prodlouženou verzi Long.
Základní cena BMW řady 7 je 1 901 250 Kč včetně DPH u verze 730d, nejdražší je poté právě hybridní provedení ve verzi Long začínající na sumě 2 798 750 Kč. Testované provedení 750Li xDrive stojí 2 561 250 Kč, avšak bohaté příslušenství zahrnující vedle masážních zadních sedadel, čtyřzónové klimatizce, prémiového sound systému, zábavního systému Profesional a zadních sedadlech například i TV tuneru či užitečný head-up displej a BMW Night Vision, pozvedá cenu o další milion a dvě stě tisíc.
Za tuto cenu nabízí BMW kromě úchvatné dynamiky i maximálně komfortní cestování, podpořené nastavitelným vzduchovým odpružením. A že si nebude stěžovat ani samotný řidič, to je u BMW už tak nějak zvykem. Byť je potřeba brát všechna tvrzení o sportovní limuzíně i u řady sedm s jistou rezervou. Na podobné radovánky má BMW jiné modely a každému musí být jasné, že dvoutunová limuzína s rozvorem 3210 mm sportovní asi nikdy nebude. Na rozdíl od hodnot spotřeby, které u 750Li jen těžko udržíte v průměru pod dvanácti litry. Ale to tomu, kdo investuje do svého vozu bezmála čtyři miliony korun, asi příliš vadit nebude.
Automobilka doporučuje:
BMW 750Li je svým pojetím předurčené jako automobil pro vrcholný management. Kromě reprezentativního vzhledu poskytuje nejvyšší možný komfort a samozřejmě i prostor. Kultivovaný, výkonný a úsporný zážehový přeplňovaný osmiválec s výkonem 407 koní je příkladem vyspělých technologií. Pro daný segment rekordně nízká spotřeba paliva účinně snižuje provozní náklady. Jejich další citelnou redukci zaručuje také balíček servisních služeb Service Inclusive, který dodáváme ke každému novému modelu BMW. Obsahuje servisní údržbu po dobu 5 let nebo do 100 000 najetých kilometrů zcela zdarma.
Petr Kala, Corporate sales manager, BMW Group Česká republika
{gallery}automobil_ve_firme/BMW_7{/gallery}