Dovoz ojetin meziročně klesl o 12 procent

dovoz_ojetin_mezirocne_klesl_o_12_procent
Dovoz ojetin byl pro mnohé prodejce automobilů z druhé ruky denním chlebem. Loni však dovoz poměrně výrazně klesl a byl tak nejnižší za posledních šest let. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.
Nejdováženější značkou byla trochu paradoxně tuzemská Škoda-Auto. Její dovoz dokonce jako jeden z mála meziročně narostl o 6 procent. Do ČR se dovezlo 20 557 ojetých škodovek. Následoval modrý ovál, jehož 18 049 automobilů dokonce překonalo prodej nových fordů v Česku a to samé platí o Volkswagenech, kterých prodejci dovezli 14 938 kusů.
Nejčastěji si lidé dováželi automobily staré šest až deset let. Takové automobily tvořily zhruba dvě pětiny celkového dovozu ojetin. Čtvrtinovým podílem se pak chlubí vozy do stáří 15 let.
Celkový dovoz ojetin byl o 42 tisíc aut nižší než prodeje nových automobilů.

Dovoz ojetin byl pro mnohé prodejce automobilů z druhé ruky denním chlebem. Loni však dovoz poměrně výrazně klesl a byl tak nejnižší za posledních šest let. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

 

Nejdováženější značkou byla trochu paradoxně tuzemská Škoda-Auto. Její dovoz dokonce jako jeden z mála meziročně narostl o 6 procent. Do ČR se dovezlo 20 557 ojetých škodovek. Následoval modrý ovál, jehož 18 049 automobilů dokonce překonalo prodej nových fordů v Česku a to samé platí o Volkswagenech, kterých prodejci dovezli 14 938 kusů.

Nejčastěji si lidé dováželi automobily staré šest až deset let. Takové automobily tvořily zhruba dvě pětiny celkového dovozu ojetin. Čtvrtinovým podílem se pak chlubí vozy do stáří 15 let.

Celkový dovoz ojetin byl o 42 tisíc aut nižší než prodeje nových automobilů.