Citroen C-Zero

citroen_c_zero
Citroen C–Zero patří do francouzsko-japonské rodiny elektromobilů (Mitsubishi i-Miev a Peugeot iON), které sdílí japonskou platformu a v zásadě i stejně vypadají. Navzdory faktu, že auto je de facto dílem japonského Mitsubishi, Citroen jej na našem trhu představil jako první.
Zvenčí je tento elektromobil od běžného automobilu s konvenčním pohonem k nerozeznání. První rozdíl spatříte, tedy spíše uslyšíte, při jízdě. Elektromobil totiž nevydává žádný hluk a také nevypouští žádné plyny. Do města tedy ideální vozidlo.
Auto má výkon 67 koní, což se sice nejeví jako moc, ale první zkušební kilometry, které jsme mohli absolvovat prokázaly, že výkon je dostačující. Auto jede opravdu dobře a zaujal i dospělý poměrně agilní podvozek. Ke stabilitě a malým náklonům bezesporu přispívá také umístění akumulátorů o hmotnosti 250 kg v podlaze. Právě o tuto cifru je malý elektromobil těžší než běžná auta podobné velikosti.
Elektromobil můžete nabíjet dvěma způsoby, z elektrické zástrčky třeba v garáži, což zabere zhruba 8 hodin, nebo prostřednictvím rychlodobíjecí stanice, která umožní nabít baterie na 80 procent za půl hodiny. Dojezd se liší na podmínkách provozu. Nejmenší je na dálnici, kdy je možné ujet cca 70 km. Ve městě a příměstském provozu by však mohl dosáhnout až 150 km. Ovlivnit jej lze také spouštěním topení, klimatizace a dalších palubních přístrojů.
Citroen c-Zero se bude prodávat s jedním motorem, v jedné výbavě a sedmi barevných provedeních. Už v základu najdete šestici airbagů, ESP, elektricky ovládaná okna i zrcátka, vyhřívané sedadlo řidiče, rádio, automatickou klimatizaci a přední mlhovky. Samozřejmě i dobíjecí kabel.
Cenu lze však bez nadsázky označit za astronomickou, na čemž se nejvíce podepsaly akumulátory. Citroen stanovil základní a zároveň jedinou cenu na bezmála 30 000 eur, což je v přepočtu zhruba 750 000 Kč. Importér však ve spolupráci se značkovým financováním chystá zajímavou možnost pronájmu resp. leasingu, kdy by zákazník platil zhruba 13 000 měsíčně. První exempláře by měly být k dispozici v prvním čtvrtletí příštího roku. Pokud by však někdo po automobilu toužil i dříve, je možné se obrátit na oficiálního importéra Citroen.

Citroen C–Zero patří do francouzsko-japonské rodiny elektromobilů (Mitsubishi i-Miev a Peugeot iON), které sdílí japonskou platformu a v zásadě i stejně vypadají. Navzdory faktu, že auto je de facto dílem japonského Mitsubishi, Citroen jej na našem trhu představil jako první.

Zvenčí je tento elektromobil od běžného automobilu s konvenčním pohonem k nerozeznání. První rozdíl spatříte, tedy spíše uslyšíte, při jízdě. Elektromobil totiž nevydává žádný hluk a také nevypouští žádné plyny. Do města tedy ideální vozidlo.

Auto má výkon 67 koní, což se sice nejeví jako moc, ale první zkušební kilometry, které jsme mohli absolvovat prokázaly, že výkon je dostačující. Auto jede opravdu dobře a zaujal i dospělý poměrně agilní podvozek. Ke stabilitě a malým náklonům bezesporu přispívá také umístění akumulátorů o hmotnosti 250 kg v podlaze. Právě o tuto cifru je malý elektromobil těžší než běžná auta podobné velikosti.

Elektromobil můžete nabíjet dvěma způsoby, z elektrické zástrčky třeba v garáži, což zabere zhruba 8 hodin, nebo prostřednictvím rychlodobíjecí stanice, která umožní nabít baterie na 80 procent za půl hodiny. Dojezd se liší na podmínkách provozu. Nejmenší je na dálnici, kdy je možné ujet cca 70 km. Ve městě a příměstském provozu by však mohl dosáhnout až 150 km. Ovlivnit jej lze také spouštěním topení, klimatizace a dalších palubních přístrojů.

Citroen c-Zero se bude prodávat s jedním motorem, v jedné výbavě a sedmi barevných provedeních. Už v základu najdete šestici airbagů, ESP, elektricky ovládaná okna i zrcátka, vyhřívané sedadlo řidiče, rádio, automatickou klimatizaci a přední mlhovky. Samozřejmě i dobíjecí kabel.

Cenu lze však bez nadsázky označit za astronomickou, na čemž se nejvíce podepsaly akumulátory. Citroen stanovil základní a zároveň jedinou cenu na bezmála 30 000 eur, což je v přepočtu zhruba 750 000 Kč. Importér však ve spolupráci se značkovým financováním chystá zajímavou možnost pronájmu resp. leasingu, kdy by zákazník platil zhruba 13 000 měsíčně. První exempláře by měly být k dispozici v prvním čtvrtletí příštího roku. Pokud by však někdo po automobilu toužil i dříve, je možné se obrátit na oficiálního importéra Citroen.

{gallery}automobil_ve_firme/Citroen_C-Zero{\gallery}