Škoda Auto: Nový prodejní rekord!
Pro Škodu Auto bude letošní rok mimořádně úspěšný. Už do konce listopadu totiž prodala více aut, než za celý minulý rok.
Prodeje rostou dvoucifernými hodnotami. Od ledna do listopadu prodala největší česká automobilka 702 400 vozů, což představuje meziroční nárůst 12,3 procenta. (leden až prosinec 2009: 684 200 aut.). Poprvé v historii se také přehoupla přes 700 tisíc vozů za rok a současný vývoj napovídá, že by letošní prodeje mohly dosáhnout hranici tři čtvrtě milionu aut. Na růstu odbytu se podepsaly především východní trhy, Čína, Indie a Rusko.
„Škoda se rozjíždí a má všechny předpoklady k tomu, aby byl nárůst v letošním roce dvojciferný,“ podtrhl Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro oblast prodeje a marketingu. „Se silným růstem v listopadu jsme na nejlepší cestě k dosažení naší letošní odbytové prognózy ve výši 750.000 vozů. To je více než solidní základ pro naše ambiciózní růstové cíle příštích let.“
Na domácím českém trhu se automobilce podařilo dále posílit svou vedoucí pozici. Tržní podíl v listopadu vzrostl na 34,3 % (loni: 32,9 %). Automobilka v České republice prodala v prvních jedenácti měsících roku 53.400 vozů (leden-listopad 2009: 50.800). To odpovídá nárůstu o 5,1 % proti předchozímu roku. Vysoké nárůsty prodejů zaznamenaly modely Octavia Combi a Superb Combi. K zákazníkům zamířily také první vozy druhé generace modelu Octavia Tour.
Rostly i ostatní evropské trhy, přičemž za zmínku jistě stojí 107procentní nárůst v Irsku, nárůst 92,1 procent v Holandsku a 52,6 procent ve Finsku. Na klíčovém trhu v Číně prodala Škoda Auto letos 167 000 aut.
Vysokého růstu prodejů dosahuje Škoda Auto také na dalších rozvíjejících se trzích: v Egyptě (+154,4 %), v Turecku (+90,0 %), v Izraeli (+58,4 %) a v Austrálii (+32,1 %).
Nejoblíbenějšími modely jsou Superb Combi a Octavia Combi. Zájem naopak klesá o Fabie a Roomstery.