Novou generaci Grand Scenicu naštěstí nezasáhla vlna crossoverizace a je dál tím MPV, na které jsme si zvykli. Nejvýraznější změnou prošel design a překvapí dvacetipalcová kola ve standardu.

Kdybych tvrdil, že chápu smysl tohohle auta, asi bych lhal. Tohle Mini je už spíš „maxi“, ale umí jedinečným způsobem spojit praktičnost s elegancí.

Automobilky Toyota, Peugeot a Citroën nespolupracují jen při výrobě minivozů z Kolína, ale také v oblasti dodávek. Vyzkoušeli jsme na českých silnicích nepříliš zastoupenou Toyotu Proace.

Kombík nižší střední třídy je oblíbeným firemním vozem, který je i hojně využívaným zaměstnaneckým benefitem. Ve společném testu magazínů Flotila a AUTO DNES jsme proti sobě postavili tři vozy z jižních částí Evropy, všechny se slabšími dieselovými motory od 81 do 88 kW. A byli jsme poměrně dost překvapeni. Všichni soupeři byli totiž tak vyrovnaní, že najít mezi nimi vítěze nebylo vůbec jednoduché.

Tohle auto určitě hrálo ve Hvězdných válkách, jen si nemůžu vzpomenout, v jakém díle.

Úsporná auta jsou ve velké většině vzhledově trochu „divná“. Kia ovšem navrhla designově opravdu velmi povedený crossover. Nechtěli bychom ale přece jen spalovací motor?

Jestli se vám líbí BMW X6, bude se vám líbit i X4. Tak jednoduché to je. Ale neznamená to, že X4 je pouhou zmenšeninou svého většího sourozence.

Dlouhé čekání na novou generaci se vyplatilo. Volvo XC90 je pořádný kus auta, skvěle jezdí a na silnici vypadá jako přízrak. Zájem o vůz je nadstandardní, Volvo nestíhá uspokojovat poptávku a my tušíme proč.

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její české ceny začínají zhruba o 100 tisíc níže než konkurenční Ford Mondeo nebo VW Passat.

Dát na první místo velikost vnitřního prostoru není nic nového, ale tam, kde jiní selhali, nabídne BMW 3 GT i vyvážené jízdní vlastnosti a úsporné motory. Smířit se musíte jen s jeho designem.