Pátá generace užitkové rodiny T (Transporter, Multivan, Caravelle a California) je po  faceliftu už nějaký ten měsíc na  trhu, letošní novinkou je ale úsporná verze BlueMotion, která slibuje průměrnou spotřebu jen 6,4 l/100 km.

Peugeot 508 nahrazuje ve  výrobním programu automobilky modely 407 a  607 a  míří především do  firemních flotil. My jsme otestovali jeho vrcholné provedení 2.2 HDI GT.

Pokud máte rádi velká auta či vyšší posez za volantem a firemní car policy vám dovolí investovat do SUV 700 000 Kč, můžete usednout třeba do inovovaného Opelu Antara. Byť ne vše je tak velké, jak se u antary může na první pohled zdát.

Renault má ve zvyku válcovat konkurenci cenou a stejnou cestou se vydal i u své nové vlajkové lodi latitude. My jsme otestovali jeho nejsilnější a nejdražší verzi s třílitrovým šestiválcem dCi.

Provedení kombi je u  nás velmi populární. V  případě Fordu Focus za  něho v porovnání s hatchbackem připlatíte 34 000 Kč.

Auta vyráběná v Koreji nebral ve firemních prodejích ještě nedávno nikdo vážně. Kia to ale změnila modelem cee´d a Chevrolet teď usiluje o nové zákazníky dokonce několika novinkami najednou. Jedním z hlavních pilířů je cruze hatchback.

Kia udělala s modelem cee´d díru do světa, a to i ve firemních prodejích. Na stejné vlně, poháněné zejména atraktivním designem a sedmiletou zárukou, na českém trhu nyní přistálo i menší rio.

DS4 asi nikdy nebude nejprodávanějším modelem automobilky Citroën a nedělá si ambice ani na úrovni flotilových prodejů. Je však přesto velmi příjemným cestovním vozem s pořádnou dávkou extravagance a luxusní výbavy.

Málokterý model má takovou šanci významně změnit vnímání celé značky, jako by se to mohlo povést modelu i40 v případě značky Hyundai. Firemní zákazníci by měli zbystřit.

V atraktivním srovnávacím testu jsme proti sobě postavili nejúspěšnější model českého trhu a jeho velkého rivala, který sází jednoznačně na svůj atraktivní vzhled a rekordní rozměry. K souboji se dostavily firemní trháky v provedení kombi s žádanými turbodiesely pod kapotou.